عزاداران حسینی در بندرعباس مرکز استان هرمزگان با حضور در صحن امامزاده سید مظفر(ع) ، شاه محمد تقی و سید کامل با مرثیه سرایی به یاد مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریخته و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

طبق گزارش‌های رسیده نظیر این مراسم در دیگر نقاط هرمزگان از جمله شهرستان‌های قشم، میناب، رودان، پارسیان، بستک، بندرلنگه، بندرخمیر، ابوموسی، حاجی آباد و سایر مناطق استان نیز برگزار شد.

هیات‌ها و دسته‌های گوناگون عزاداری و زنجیرزنی در شهرها و روستاهای مختلف هرمزگان با چشمانی اشکبار و دل هایی غمبار به شکلی متحد و یکپارچه در غم بی پایان مولای خود امام حسین (ع) به سوگواری پرداختند.

میادین، خیابان‌ها، سردر اداره‌ها، مساجد و تکایا در شهرهای مختلف هرمزگان از روزهای گذشته به مناسبت اربعین حسینی سیاهپوش شده اند.

اجتماع بزرگ اربعین در بندرعباس جمعه ۲۶ مهرماه، ساعت ۲۱ ، زیر پرچم در بوستان غدیر بندرعباس ، به یاد هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز هرمزگان برگزار شد.

امسال مراسم جاماندگان پیاده‌روی کربلا نیز از مسیرهای رودان ، جنوب کرمان و بخش رودخانه به سمت امامزاده سید سلطان محمد رودان برگزار شد و حدود سی موکب در این مسیر به زایران خدمات ارایه دادند.

مراسم جاماندگان پیاده‌روی کربلا در بندرعباس هم ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز از مسجد امام حسین (ع) در گلشهر، به سمت گلزار شهدای گمنام در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

امسال همزمان با اربعین حسینی در بسیاری از محلات شهرها و روستاهای هرمزگان آئین‌های شبیه خوانی و زیارت اربعین نیز برگزار شد و عزاداران ، یاد امام شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در واقعه خونین عاشورا را گرامی داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.