رییس هیات ورزش‌های همگانی هرمزگان گفت: پیشنهاد اجرای طرح پایش سلامت کارکنان دولت از سوی این هیات به استانداری اعلام شده که امکانات اجرای این طرح فراهم است و درحال حاضر تیم عملیاتی آن نیز تشکیل شده است.

کیانوش جهانبخش روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این اقدام باهمکاری اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان و حمایت استاندار در راستای تقویت سیستم ایمنی و افزایش تحرک بدنی کارکنان و همچنین بهبود سلامت جمسی، روانی واجتماعی کارکنان مشاغل مختلف انجام می‌شود.

این مسوول اظهارداشت: برای انجام این کار یک دستگاه «بادی آنالیزور» خریداری شده که وضعیت جسمانی وسلامت کارکنان را مورد پایش قراردهیم.

«دستگاه بادی آنالیزور، کار آنالیز بدن به صورت کامل را انجام داده و کارایی بسیار بالایی در آنالیز ترکیبات بدن از قبیل درصد چربی، آب، عضلات، استخوان‌ها، املاح، مقدار لاغری و کمبود وزن، چاقی و اضافه وزن، شاخص توده بدنی(BMI)، اندازه‎گیری چربی موضعی به تفکیک اندام‎های بدن دارد.این ابزار مفید می‌تواند وضعیت سلامتی فرد را به منظور رژیم غذایی بهتر و تحرک بدنی موثرتر با توجه به ترکیب بدنی فرد مشخص کند.»

 رییس هیات ورزش‌های همگانی هرمزگان با اشاره به امتیازات طرح پایش سلامت برای کارکنان دولت اظهارداشت: ابتدا سنجش دقیقی از همه کارکنان ومدیران صورت می‌گیرد و بعد از پایش براساس شاخص پیشرفت سلامت برای آن‌ها اضافه کاری، تشویق وارتقای سطح کاری درنظرگرفته می‌شود.

وی ابرازداشت: با اجرای این طرح از کم تحرکی مدیران جلوگیری می‌شود و آستانه تحمل آن‌ها در برابر مشکلات و بیماری‌ها بالا می‌رود.

جهانبخش یادآورشد: همچنین این هیات ورزشی آمادگی دارد طرح پایش سلامت را برای نیروهای امداد ونجات، نیروهای نظامی وانتظامی، بخش خصوصی و حتی مردم عادی استان نیز برگزار کند.

70 درصد مسوولیت کمیته‌های ورزش‌ همگانی هرمزگان برعهده بانوان است

رییس هیات ورزش‌های همگانی هرمزگان با اشاره به اینکه 70 درصد از مسوولیت کمیته‌های ورزش همگانی استان برعهده زنان است، گفت: زنان ورزشکار می‌توانند موتور محرکه و عامل اصلی حضور خانواده به سمت ورزش باشند که این اقدام در سلامت خانواده و روابط مستحکم بین آن‌ها تاثیرگذار است.

جهانبخش بیان داشت: مخاطبان بیشتر رشته‌های همگانی و حتی بیشترین سرمایه‌گذاران، مدیران و مووسسه‌های باشگاه‌های خصوصی نیز بانوان هستند،چراکه زمانی مدیریت را به بانوان بویژه درحوزه ورزشی می‌سپاریم تاثیر مثبت آن را بر کل جامعه می‌بینیم.

جهانبخش اضافه کرد: امروز به علت سبک جدید زندگی، استرس و کم‌تحرکی بیداد می‌کند و بیشترین مشکلات سلامتی افراد نیز به همین دلیل است که می‌طلبد ورزش همگانی را جدی بگیریم.

این مسوول ابرازداشت: هیات ورزش‌های همگانی به اولویت اول برنامه‌ریزی در اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان تبدیل شده است؛ چرا که ورزش همگانی می‌تواند بسیاری از بحران های امنیتی وآسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

60 رشته ورزشی زیرمجموعه ورزش همگانی/ورزش همگانی مولد اشتغال

رییس هیات‌های ورزش‌های همگانی هرمزگان گفت: ورزش همگانی دارای 28 انجمن و 60 رشته ورزشی است که با این گستردگی می‌تواند به عنوان یک مولد اشتغال پایدار و ارزشمند در سطح جامعه باشد.

جهانبخش از برخی دستگاه‌های اجرایی نیز گلایه کرد که باشگاه‌های ورزشی را با پول بیت‌المال ایجاد کرده‌ و تنها در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهند که از طریق استانداری پیگیری این موضوع هستیم که این امکانات در اختیار عموم قرار گیرد.

جهانبخش عنوان کرد: مربیان و اعضای کمیته‌های ورزش‌های همگانی هرمزگان مکلف هستند در هرجایی که تجمع مردمی باشد نسبت به ارائه برنامه‌های ورزشی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای برنامه‌های خود منتظر مناسبات تقویمی نیستیم بلکه با تلاش کمیته‌های ورزشی و دستگاه‌های اجرایی ورزش‌های همگانی درهرمزگان را از حالت نمادین به حالت نهادینه تبدیل شده است.

یک میلیارد و200 میلیون ریال اعتبار جذب کردیم

رییس هیات ورزش های همگانی هرمزگان با اشاره به این که منابع درآمدی این هیات به صورت شناور است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون موفق به جذب یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار شده ایم که در هفت سال گذشته بی نظیر بوده است.

جهانبخش گفت: منابع درآمدی هیات ورزش‌های همگانی از طریق جذب استپانسرهای غیرنقدی، تخصیص اعتبارات از محل اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان و فدراسیون، جذب 27 صدم درصد از مالیات برارزش افزوده و همچنین کسب درآمد از محل کدهای اختصاصی همچون حق عضویت باشگاه های ورزشی و برگزاری دوره‌های ورزشی است.

برگزاری اولین المپیاد ورزش‌های همگانی آبانماه امسال درهرمزگان

دبیرهیات ورزش‌های همگانی هرمزگان نیز گفت: هیات ورزش‌های همگانی در 4 بخش شامل شناخت و ایجاد رشته‌های ورزشی، انجام روش‌های تمرینی رشته‌های ورزشی، اقشار شامل کودکان، بزرگ‌سالان، کارمندان وهمچنین رشته‌های تفریحی همچون کوهنوردی فعالیت دارد.

روزبه زابلی خاطرنشان کرد: برگزاری 408 مورد همایش ورزشی، 52 مورد آموزش کارگاهی، داوری و سیمینار، برگزاری چهار دوره کارگاه آموزشی باهمکاری آکادمی ملی المپیک، برگزاری مسابقه ورزشی پینت بال، ایروبیک، یوگا، امداد ونجات آتش نشانان وفریزبی و همچنین برگزاری اولین المپیاد ورزشهای همگانی از جاسک تا گاوبندی(پارسیان) درآبانماه امسال از مهم ترین برنامه های ورزش‌های همگانی درسالجاری است.

وی یادآورشد:همایش پیاده روی همگانی در چهار شهر بندرعباس، جناح بستک، رویدر بندرخمیر و جاسک تاپایان سالجاری درهرمزگان برگزار می‌شود که این همایش به صورت پخش زنده از شبکه سه سیما به نمایش درمی‌آید.

7195/6048

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.