یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی (بندرعباس، قشم، حاجی آباد،بوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و یک نفر از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفندماه سال ۹۴ برگزار شد، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۳ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در مجموع بیش از ۷۵۰ هزار نفر از واجدان شرایط در پای صندوق های رای حاضر شدند و از بین ۳۹ کاندید در حوزه انتخابیه مرکزی (بندرعباس ، قشم ، بندرخمیر ، حاجی آباد و ابوموسی) حسین هاشمی تختی با ۱۷۷ هزار و ۸۲۶ رای ، احمد مرادی با ۱۳۶ هزار و ۹۳۵ رای و محمد آشوری با ۱۲۷ هزار و ۳۶۹ رای و در حوزه شرق ( میناب ، رودان ، سیریک ، جاسک و بشاگرد ) سید مصطفی ذوالقدر با ۷۵ هزار و ۱۷۵ رای انتخاب شدند و در حوزه غرب (بندرلنگه ، بستک و پارسیان) آقایان احمد جباری با ۲۹ هزار و ۱۵۰ رای و خالد زمزم نژاد با ۲۹ هزار و ۹۷۷ رای به دور دوم کشیده شد.

با صدور احکام رئیس و اعضای هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان توسط رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور این هیات به صورت رسمی از دوشنبه هفته گذشته فعالیت خود در هرمزگان را آغاز کرد.

مسوولان سیاسی ارشد هرمزگان با برگزاری نشست های مختلف بر تلاش همه جانبه دستگاه ها برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تاکید دارند.

رعایت اصل بی طرفی مهمترین اولویت مجریان انتخابات

استاندار هرمزگان رعایت اصل بی طرفی و امانتداری را مهمترین اولویت برای مجریان انتخابات دانست و گفت: رفتار و عملکرد همه مسئولان برگزاری انتخابات باید مطابق با قانون باشد.

فریدون همتی عصر شنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و فرمانداران هرمزگان اظهار داشت: در این راستا رعایت اصل بی طرفی همواره در اولویت قرار دارد و باید امانت‌دار رای مردم باشیم.

وی افزود: مجموعه ستاد انتخابات استان و فرمانداران به عنوان مجریان برگزاری انتخابات باید به طور دقیق، هوشمندانه و با در نظر گرفتن همه جوانب انتخابات را برگزار کنند.

آمادگی لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات ایجاد شود

همتی تاکید کرد: آمادگی لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات باید از هم اکنون ایجاد شده و ارزیابی مستمر و تقسیم کار نیز صورت گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: پیش بینی و برآورد تعداد دقیق صندوق‌ها و شعبه‌های اخذ رای و دقت در انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی، اعضای شعبه‌ها و نمایندگان فرماندار از موارد مورد انتظار است.

همتی بیان داشت: با توجه به انجام بسیاری از فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیک، از هم اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز آماده و پیگیری های لازم در این خصوص با جدیت صورت گیرد.

دستگاه های اجرایی در امور مختلف با فرمانداران هماهنگ باشند
استاندار هرمزگان تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید در امور مختلف هر شهرستان با فرمانداران هماهنگ باشند.

وی افزود: فرمانداران با جدیت فراهم کردن شرایط مناسب جهت فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرستان ها را پیگیری کنند.

همتی اظهار داشت: نظارت بر فعالیت گمرکات و بنادر کوچک در شهرستان ها در راستای رونق تجارت و فعالیت‌های صیادی در طول نوار ساحلی و بنادر هرمزگان توسط فرمانداران پیگیری و اجرایی شود.

انتخابات مهمترین ابزار تحقق مردم سالاری دینی در ایران است

انتخابات مهمترین ابزار و وسیله تحقق مردم سالاری دینی و نشان دهنده پیوند حاکمیت با مردم در ایران اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت برگزاری انتخاباتی سالم، گفت: رعایت اصل بی طرفی و امانت داری به طور جدی از فرمانداران به عنوان مجریان اصلی برگزاری انتخابات مورد انتظار است تا انتخاباتی خوب و پرشور داشته باشیم.

سعید ناجی تصریح کرد: رعایت اصل بی طرفی و امانتداری و تلاش در راستای برگزاری انتخابات با نهایت دقت و سلامت اصلی ترین اولویت برای مجریان و برگزارکنندگان انتخابات است که در هرمزگان نیز باید این موضوع به جد مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: همه ما به عنوان مجریان انتخابات باید توجه داشته باشیم که رای مردم حق الناس است و با در نظر گرفتن این اولویت برای برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه تلاش کنیم.

ناجی با بیان اینکه برگزاری انتخابات از وظایف اصلی و خاص وزارت کشور و مجموعه فرمانداری ها است، گفت: فرمانداران مسئول برگزاری انتخابات در هر شهرستان هستند و باید رعایت دقیق قانون و مقررات را در این حوزه مورد توجه قرار دهند.

وی خواستار انجام پیش‌بینی‌های لازم و استفاده از نیروهای مجرب و کارآزموده و به کارگیری تمامی امکانات و ظرفیت ها برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و باشکوه در هرمزگان شد.

پیشگیری از تخلف مهمترین وظیفه هیات بازرسی انتخابات است

پیشگیری از بروز تخلف در برگزاری انتخابات مهمترین وظیفه راهبردی است که هیات بازرسی انتخابات از هم اکنون تا پایان روز رأی گیری دنبال می نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هیات بازرسی به عنوان نماینده وزیرکشور ماموریت بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه های اجرایی در ایام برگزاری انتخابات را دارد.

ایرج حیدری در نشست با اعضای هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هرمزگان افزود: هیات بازرسی از برگزار کنندگان انتخابات تقاضا دارد مقید به اجرای قانون باشند و تلاش کنند از بروز هرگونه تخلف پرهیز نمایند.

وی افزود: به مردم شریف هرمزگان اطمینان داده می شود براساس رسالتی که هیات بازرسی انتخابات بر دوش دارد تمام توان خود را بر برگزاری سالم انتخابات و حفظ حق الناس متمرکز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هیات بازرسی انتخابات در استان هرمزگان امانتداری و رعایت بی طرفی در برگزاری انتخابات است .

حیدری بیان داشت: دیگر وظیفه مهم هیات بازرسی انتخابات، کنترل جریان انتخابات در استان و حصول اطمینان از انجام صحیح و دقیق به موقع وظایف قانونی است که در این مسیر باید بر روند عملکرد دستگاه های اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات جهت حصول اطمینان از برگزاری صحیح انتخابات نظارت دقیق صورت پذیرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان گفت: اجرای دقیق قانون و رعایت اصل بی طرفی و امانتداری  مهمترین رسالت هیات بازرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.