عزاداران در اقصی نقاط هرمزگان ، با شنیدن بانگ اذان، زنجیر، سنج و دیگر ادوات عزاداری را کنار گذاشتند و نماز ظهر عاشورا را در مساجد، اماکن متبرکه و میادین و فضاهای باز به صورت جماعت اقامه کردند.

در بندرعباس مرکز استان هرمزگان، عزاداران با شنیدن صدای اذان ظهر و بانگ الله اکبر دست از عزاداری کشیده و در اجتماعی عظیم و صف های بهم پیوسته، نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در محل مسجد جامع این شهر اقامه کردند.

سوگواران حسینی در اقصی نقاط استان هرمزگان با حضور باشکوه خود در مراسم روز عاشورا ضمن ابراز ارادت به شهدای دشت کربلا به ویژه سیدالشهداء(ع) جلوه ای از شور و شعور حسینی را در این روز به نمایش گذاشتند.

بسیاری از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از زائران پذیرایی کرده و با برپایی خوان بی کران امام حسین (ع) Tعزاداران حسینی را اطعام می کنند.

تیم های امدادی نظیر عوامل انتظامی، خودروهای آتش نشانی و تیم های هلال احمر نیز امروز حضور بسیار فعالی در مراسم روز عاشورا در هرمزگان داشتند .

از صبح امروز به منظور رفاه حال عزاداران، محدودیت های ترافیکی در بیشتر مناطق هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس اعمال شده است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.