به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از «ستاد مشترک برگزاری مراسم مناسبت های مذهبی آذربایجان شرقی»، اجتماع بزرگ و مراسم عزاداری مردم حسینی تبریز در تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئت های مذهبی برپا می شود.
بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری روز تاسوعا، ساعت ۱۰:۳۰ صبح فردا دوشنبه ۱۸ شهریور از میدان ساعت به طرف مصلای امام خمینی تبریز برگزار و نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اقامه می شود.

همچنین اجتماع بزرگ و مراسم عزاداری مردم تبریز در روز عاشورای حسینی روز سه شنبه ۱۹ شهریورماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان ساعت به طرف مصلای امام خمینی برگزار و نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز اقامه خواهد شد.

طبق این اطلاعیه مراسم شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش نیز  سه شنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۸ از میدان ساعت به طرف مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد. 

آیین های عزاداری سالا و سرور شهیدان در تبریز در روزهای تاسوعا و عاشورا جلوه خاصی دارد و سراسر شهر در سوگ شهید کربلا و یارانش سیاه پوش و غرق در ماتم و عزاست.

۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.