به گزارش ایرنا، همزمان با شب 19 ماه مبارک رمضان آیین های احیا و عزاداری با حضور مردم مومن و خداجوی این استان در مساجد و حسینیه ها از ساعتی پس از افطار آغاز و تا سحرگاه نیز ادامه داشت.
شب زنده داران در این شب به راز و نیاز و عبادت با معبود پرداخته و با قرائت ادعیه ویژه شب‌های قدر، دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی، برپایی نماز 100 رکعتی، برگزاری آیین قرآن به سر و خواندن زیارت‌های این شب، سرنوشتی نیکو و تقدیری خیر را از خداوند متعال درخواست کردند.
بر پایه گزارش خبرنگاران ایرنا، آیین های نخستین شب از شب های قدر با شکوه خاصی در شهرستان های دره شهر، دهلران، ایوان، مهران، دهلران، سیروان، آبدانان، چرداول و ملکشاهی نیز برگزار شد.
همچنین بقاع متبرکه این استان به وی‍ژه امامزاده علی صالح(ع) نیز در شب گذشته میزبان هزاران شب زنده داری بود که با ندامت و پشیمانی از گناهان گذشته به درگاه خداوند متعال روی آوردند.
به گفته معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام، آیین های شب های قدر در همه 400 مسجد و حدود 200 حسینیه این استان از شب گذشته با حضور عاشقان روزه دار آغاز شده است.
حجت الاسلام حشمت رستمی ادامه داد: آیین های لیالی قدر از ساعت 22 تا یک بامداد یکشنبه شب، سه شنبه شب و پنجشنبه شب هفته جاری برگزار و در برخی مساجد نیز تا سحر ادامه دارد و از روزه داران با وعده سحری پذیرایی می شود.
وی اقامه نمازهای 100 رکعتی، قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، آیین های قرآن بر سر گرفتن و سخنرانی و مداحی را از جمله برنامه‌های شب های قدر برشمرد.
به گفته وی، آیین ویژه احیا و شب زنده داری در شب های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان در مسجد جامع شهر ایلام با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و یکی از روحانیان اعزامی از قم برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام از عموم مردم استان برای شرکت در این آیین ها دعوت کرد و از مردم خواست تا از این فرصت استفاده و سرنوشتی نیکو برایشان در این شبها رقم بخورد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.