این اثر با موضوع مراسم اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا (ع) برگرفته از متن سخنرانی‌های آیت‌الله حاج شیخ حسین انصاریان در ماه محرم‌الحرام ۱۳۸۸ در مسجد سیدعزیزالله شهر تهران است.

«منزلت امام حسین(ع) و یاران و خاندان گرامی ایشان»، « آیین اشک و عزا» دو بخش اصلی این کتاب را تشکیل می دهند بطوریکه در بخش نخست عناوینی همچون؛ «منزلت امام حسین(ع)»، «الگوهای رفتاری و اخلاقی سیدالشهدا(ع)»، «حقایقی توحیدی از امام حسین(ع)»، «منزلت یاران و خاندان سیدالشهدا(ع)» و «قمربنی هاشم(ع) عبد صالح خدا» است.

 «اشک تمام موجودات در عزای سیدالشهدا(ع)»، « ارزشمندترین اشک ها»، «اهمیت عزاداری بر سید الشهدا(ع)» و «حرارت شور حسینی در جان شیعیان» از جمله مطالب خواندنی بخش دوم کتاب می باشد. 

در این کتاب آمده است: اشک و عزا ملاک و معیار حرُیّت، انسانیت، نماد و پرتوی از دلدادگی، شدت دوستی و علاقه می باشد و اشک در اندیشه حسینی هم موجب کمال و ارتقا مرتبه انسانی و هم آمرزش گناهان و یکی از بهترین راه‌های رسیدن به کمالات معنوی و الهی و انسانی است. 

دیگر آثار استاد حسین انصاریان شامل کتاب های، عبرت آموز، هادی الصالحین، جایگاه انسان در نظام آفرینش، منتخب ادعیه، نظام خانواده در اسلام، اسلام دین آسان، توبه آغوش رحمت و راه و رسم رستگاری است.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.