حسین کریمی در این نامه که نسخه ای از آن روز دوشنبه برای ایرنا ارسال شد آورده است: اجرای این برنامه بدون در نظر گرفتن تفاوت های ذاتی این رشته های هنری غیر کارشناسی است و نه تنها منفعتی ندارد بلکه آشفتگی و بی نظمی بسیار در جامعه هنر ایحاد خواهد کرد.

وی در ادامه این نامه نوشته است: در وضعیتی که شاخه های هنری کشور نیازمند ساختارهای تخصصی مجزا و بودجه مجزا می باشند، از بین بردن ساختارهای مشخص تعریف شده، جامعه هنری را ضعیف خواهد کرد و وضعیت انجمن های هنری را در سراسر کشور دچار بحران خواهد کرد.

 در بخش دیگری از این نامه آمده است: در شهرستان ها این انجمن های مستقل هنری هستند که به عنوان نماینده صنوف هنری در کنار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تنه بار مالی جشنواره ها را با دوندگی در سازمان های دولتی و خصوصی شهر خود بر دوش می کشند و این ادغام موجب تضعیف این صنوف شده و پیگیری امور هنری هنرمندان شهرستانها و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری را با چالش مواجه می کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایش هرمزگان در انتهای نامه خود خطاب به نمایندگان استان در مجلس نوشته است: از شما می خواهیم با پیگیری و تذکر به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مانع تضییع حقوق اولیه هنرمندان مبنی بر داشتن صنوف تخصصی شوید.

از ابتدای مرداد خبرهای ضد و نقیضی درباره تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی احتمال ادغام سه انجمن هنری منتشر شده که واکنش هایی نیز به دنبال داشته است.

نامه روسای انجمن های هنرهای نمایشی به وزیر ارشاد در مخالفت با این موضوع یکی دیگر از این واکنش هاست.

هم اکنون حدود ۲۵۰۰ نفر در قالب ۴۸ گروه تئاتری در این رشته در هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

۲۰۹۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.