به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روزیکشنبه درنشست با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه فرهنگ تخصصی و عمومی هر کدام در جایگاه خود بسیار مهم و اثر گذار است به همین دلیل مسئولیت ستادی و استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم است که باید همه مبانی جامعه را با برنامه ریزی اسلامی و ایرانی به سمت تمدن انسانی، سلامت روحی و روانی پیشرفت جلو ببرد.
وی اضافه کرد: در این حیطه آسیب ها در کنار فرصت ها و قوت ها ورود دارد و به این دلیل باید محیط فرهنگی با تحلیل جامع، آمار و اطلاعات براساس نقشه و چشم انداز بومی و ملی مدیریت شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: شورای فرهنگی عمومی بالاترین و تخصصی ترین شورا در استان است که مهمترین تاکتیک و استراتژی آن در استان ها بومی سازی نقشه فرهنگی براساس شاخص های آن است.
وی افزود: مدیریت منابع انسانی جامعه هدف نیازمند هنر مدیریت خاص است که باید براساس هندسه و ساختاری بنیادین معماری و مهندسی شود و در این زمینه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه ریزی حوزه فرهنگ و هنر برای سایر قشرها و ساختارهای نهادی و بویژه شورای فرهنگ عمومی حکم مدیریت جامع دارد.
وی با تاکید براهمیت حفظ وحدت و خدمتگزاری صادقانه به مردم گفت: اخلاق، ادب اجتماعی و اخلاق مدیریت به عنوان مهمترین بخش اساسی در استان بوشهر است که باید در جلسه های شورای فرهنگ عمومی این محورها برای رسیدن به تمدن انسانی، سلامت روحی و روانی جامعه تخصصی تر نهادینه شود و همه نیروهای ستاد و دیگر دستگاه ها باید در همکاری با اداره کل فرهنگ و رشاد اسلامی همکاری مضاعف داشته باشند.
وی گفت: خدمت به مردم یک فرصت از ناحیه انوار الهی پرودگار رحمان است همه نهادها و ساختارهای تصمیم گیر و تصمیم ساز باید در مسیر اندیشه های رهبری گام بردارند و برای فرهنگ دینی، سبک زندگی اسلامی، مسائیل رفاهی و معیشتی مردم که موجب آرامش روحی می شود، تلاش کنند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.