کنسرت "موزیک آرت تابستان" به‌پاس قدردانی از 40 سال زحمات استاد محمد محترم پناه در عرصه موسیقی استان هرمزگان شب گذشته(24 مرداد) در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، این برنامه از ساعت 21 و با یک ساعت تأخیر در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز و محمد محترم پناه، گروه کاسیا، گروه بادگیر، اسماعیل مرادی، برهان اکبری و پیروز قدم زنی به اجرای برنامه پرداختند که حضور حسین قدسی نژاد نیز از نکات جالب این کنسرت بود. عدنان انصاری شاعر و بازیگر هرمزگانی مجری‌گری این کنسرت را بر عهده داشت.

 همچنین در این کنسرت با اهدای لوح و جوایزی از زحمات محمد محترم پناه توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان تقدیر به عمل آمد.

عیسی جنگانی، غلامعلی توسلی، محمدعلی قویدل، احمد پاداش، مسعود پاکدامن، ابراهیم شهدوستی، حسام‌الدین نقوی، منصور نعیمی و علی امینی از پیشکسوتان موسیقی هرمزگان به همراه رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از مهمانان شاخص این کنسرت بودند.

در این کنسرت گروه بادگیر با حضور مهران داوری، میلاد آزادپور، امین باصره، مجید مرادپور، بهنام بهمنی و مرتضی اولی بندری به‌عنوان نخستین گروه به اجرا پرداخت.

سپس نوبت به برهان اکبری، اسماعیل مرادی، آرشام غفوری، رضا عامری و آرش رئیسی رسید تا با اجرای سه قطعه دومین گروه اجراکننده لقب بگیرند.

برهان اکبری که به‌نوعی بانی برگزاری این کنسرت هم بود، افزود: امیدوارم در هرمزگان همواره موسیقی جاری باشد و باافتخار و به‌پاس قدردانی از استاد محترم پناه این کنسرت برگزار شد و باید اعتراف کنیم که استاد محترم پناه پلی برای نسل‌های مختلف موسیقی هرمزگان است و امیدوارم همشهریانم قدر هنرمندان موسیقی استان را بدانند.

سپس نوبت به پیروز قدم زنی از خوانندگان مطرح دهه 70 استان هرمزگان رسید که با دو قطعه به اجرای برنامه بپردازد و سپس جای خود را به گروه کاسیا بدهد که با حسین رستمی راد،  رضا عامری، آرش رئیسی، حسن نوری نسب، محمدرضا کوهزاد، رضا آزمند، اطمینان و شاهرخ معتمدی به اجرای ترانه‌های "گرگ چمپلی، لنج سفر، واگه" پرداختند.

نبود علی عرب و محمدرضا قاسمی که خوانندگان گروه کاسیا را در جشنواره خلیج‌فارس تشکیل می‌دادند از نکات بارز اجرای این گروه بود.

پس‌ازاین اجرا حسن نوری نسب، نوازنده درامز چیره‌دست هرمزگانی افزود: باید گیتار زدن را در هرمزگان به دو بخش تقسیم کرد قبل و بعد از ظهور استاد محترم پناه، وی گیتار جهانی را در هرمزگان نواخت و شاگردان شاخصی معرفی کرد پس باید محترم پناه را پدر گیتار الکتریک هرمزگان نامید.

همچنین حسین رستمی راد، مدرس پیانو و کیبورد افزود: اگر امروز گیتار در هرمزگان رشد کرده به خاطر وجود زنده‌یاد منصفی، مسعود پاکدامن و محمد محترم پناه بوده است.

پس‌ازاین سخنان با حضور آقایان کمالی زرکانی، توسلی، نقوی، پاکدامن و پاداش از فعالیت 40 ساله محمد محترم پناه تجلیل به عمل آمد.

در پایان نوبت به اجرای استاد محمد محترم پناه رسید که در مابین اجراها با اضافه شدن حسین قدسی نژاد شور مضاعفی بر سالن حکم‌فرما شد تا اجرای خاطره‌انگیز "یارچغلو و قد یارم بلندن" از گروه مامبولیوا سبب همراهی تمامی حضار شود.

همچنین توسط رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان از خدمات حسین قدسی نژاد نیز تجلیل به عمل آمد.

***

برای دیدن گزارش ویدئویی ایسنا کلیک کنید
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.