به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در حاشیه افتتاح این سینما به خبرنگاران گفت : این مجموعه فرهنگی با همت و تلاش فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راه اندازی شد و با بهره برداری از آن شاهد حرکتی در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان خواهیم بود .
مجید جوادیان زاده به رویداد‌های سینمایی استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و از برگزاری جشنواره فیلم رضوی اواخر آبان ماه سال 97 خبر داد که تاکنون 320 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان و جشنواره فیلم حقیقت که همزمان با تهران فیلم‌های آن در یزد اکران خواهد شد از جمله این رویدادهاست.
وی اکران تمام فیلم‌های سراسری به صورت روز و دیجیتالی را از ویژگی‌های بارز سینما عنوان کرد و افزود: این فضای فرهنگی با بهترین پرده و پرژوکتور و فناوری روز در این شهرستان ایجاد شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد دیروز(سه شنبه) با بیان اینکه در برهه کنونی سینما به عنوان یک هنر صنعتی و از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود، اظهار داشته بود: بهره مندی مردم از خدمات اجتماعی و فرهنگی جزو حقوق شهروندی است و بر این اساس، این اداره کل به دنبال اجتماعی کردن هنر و سینماست تا فقط در سالن‌ ها و گالری‌ ها محصور نباشند.
وی با یادآوری بهره مندی یزد از 18 سالن سینمایی گفت: از این تعداد 9 سالن در مرکز استان، 2 سالن در شهرستان های اردکان و میبد و یک سالن هم در هریک از شهرستان های بافق، ابرکوه، مهریز، تفت و اشکذر قرار دارد.
وی افزود: این اداره کل درصدد راه اندازی سینمای سیار در شهرستان های بهاباد و خاتم است تا مردم این مناطق به دلیل فراهم نبودن زیرساخت لازم از نعمت سینما محروم نباشند.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان یزد قراردارد.
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.