مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد گفت: تدوین سند آینده‌پژوهی استان بعنوان یکی از برنامه های اصلی و محوری شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، جوادیان زاده گفت: این سند با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان ها تدوین می شود.

وی ادامه داد: ما در سند آینده پژوهی به دنبال این هستیم که با بررسی آسیب‌های کنونی جامعه مشکلات و آسیب‌هایی که پیش‌بینی می‌کنیم و برای سالهای آینده ممکن است ایجاد شود برنامه‌ریزی کنیم و ابزارهای پیشگیری خود را بکار ببندیم.

وی تصریح کرد: تلاطم مدیریتی و تنوع تعریف فرهنگی باعث پیچیدگی فرهنگ و برنامه های فرهنگی شده است و باید به سمت یک برنامه دقیق و تخصصی حرکت کرد.

جوادیان زاده افزود: یکی از مهم ترین انتظارات ما از شوراهای فرهنگ عمومی این است که به سمت تعامل و گفتار بروند و با نشست های گفتاری به همفکری موضوعی و مفهومی برای حل آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی برسیم.

وی بیان داشت: یکی از عمده مشکلات فرهنگی ما به خصوص در فرهنگ عمومی برگرفته از تنوع در تعریف‌های است که از فرهنگ در جامعه و یا در بین مسئولین وجود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد:شورای های فرهنگ عمومی باید با یک برنامه ریزی دقیق ، مدون و تخصصی رفتارها و هنجارها یی را که در جامعه وجود دارد را با ارزش ها و باورها هماهنگ سازد.

وی گفت: فرهنگ عمومی شهر مروست هنوز دستخوش تغییرات چندانی نشده است و مشکلات جدی در خصوص آسیب ها و معضلات فرهنگی این شهر وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت:وجود باورها و اعتقادات  و روحیه فرهنگی و مذهبی که در وجود مردمان این دیار نفهته است کار را برای فعالیت های شورا آسان تر می کند و از این ظرفیت ها باید در مسیر رشد و برند سازی و الگو سازی ظرفیت های فرهنگی بخش مروست استفاده نمود.

حجت فلاحتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دبیر شورای فرهنگ عمومی مروست حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در جمع اعضا شورای فرهنگ عمومی مروست بسیار مفید دانست و گفت:شورای فرهنگ عمومی در کاهش مشکلات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد و نهادی است که می تواند در تبیین و ارتقا فرهنگ عمومی و جلوگیری از بسیاری آسیب ها موثر عمل کند.

وی گفت:فرهنگ عمومی عرصه ای از فرهنگ است که رابطه مستقیمی با عموم مردم دارد و در واقع هر امری که در بین مردم بعنوان فرهنگ تلقی می شود جزیی از فرهنگ عمومی است و ما بعنوان اعضا شورای فرهنگ عمومی باید با کمک مصوبات این شورا مسیر حرکت حیات جامعه جهت دهی کنیم و از ورود فرهنگ های ناصحیح به جامعه جلوگیری نماییم.

وی افزود:از اعضا شورای فرهنگ عمومی این انتظار می رود که حتی المقدور نسبت به مصوبات شورا ارزش قائل شده و نسبت به اجرای مصوبات نیز متعهد باشند.

گفتنی است جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد پس از جلسه شورای فرهنگ عمومی از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری مروست و طرح رحله در بخش مروست بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.