به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز شنبه در دومین نشست خود با هنرمندان کامیاران به منظور رفع مشکلات فرهنگی و هنری این شهرستان اظهار داشت: با سفر به شهرستان ها و نشست با هنرمندان، مشکلات حوزه فرهنگ و هنر رصد و شناسایی و با کار کارشناسی و بررسی لازم این مشکلات احصا شده است.
وی افزود: نبود زیر ساخت های فرهنگی و هنری مناسب، مشکلات عرصه اقتصاد فرهنگی و گمنام ماندن مشاهیر و مفاخر کورد از بزرگترین مشکلات و دغدغه های کاری حوزه فرهنگی این استان است.
قلعه شاخانی با بیان اینکه برای رفع مشکلات زیرساخت فرهنگی استان ایجاد یک مکان فرهنگی در هر شهرستان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با توجه به مزین بودن کردستان به استان فرهنگی اما در این زمینه دارای مشکلات جدی زیرساختی است که در صدد ارتقای شاخص های آن هستیم.
وی در خصوص برنامه های این اداره برای رفع مشکلات اقتصاد فرهنگی استان یادآور شد: رایزنی با متخصصان کشوری این حوزه، ایجاد بازار هنر در نیمه دوم سال جاری و یافتن حامیان مالی در حوزه فرهنگ و هنر از اقدامات انجام شده برای حل این مشکلات است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به برگزاری کنگره ای برای مفاجر و مشاهیر کورد اشاره کرد و گفت: این کنگره به منظور معرفی و شناخت بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کردستان در سطحی ملی برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هنرمندان برای پیشرفت فرهنگ و هنر استان نباید هیچ تعارفی در پیگیری مطالبات به حق خود داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه اعتبار جشنواره هوره و ادبی پرژه تامین شده امسال این جشنواره ها به میزبانی کامیاران برگزار می شود.
قلعه شاخانی با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در استان اظهار داشت: کامیاران در این زمینه بشدت دچار ضعف بوده و ایجاد سالن روباز آمفی تئاتر ضرورتی است که باید در کوتاهترین زمان برای اجرای 2 برنامه در هر هفته آماده شود.
وی حوزه موسیقی کامیاران را نیازمند اقدام اورژانسی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان در حوزه موسیقی دارای پتانسیل های بسیاری است در حال حاضر وضعیتش نگران کننده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن گروه های موسیقی یکی از اقدامات موثر در راستای رفع مشکلات این قشر است، یادآور شدت: تعامل بیشتر میان هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ تشکل ها با وجود اختلافات سلیقه ای، احیای انجمن ادبی شهرستان و پیگیری کارهای مسکن هنرمندان از اقداماتی است که باید در 2 ماه آینده پیگیری شوند.
در پایان این نشست از پوستر جشنواره ادبی پرژه که قرار است زمستان امسال در کامیاران برگزار شود، رونمایی شد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت و 250 نفر هنرمند در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.