سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان گفت: به دنبال این هستیم که تیم‌های حرفه‌ای را زیرپوشش حمایت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی قرار دهیم تا هرمزگان نیز در حوزه قهرمانی در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

عباس میرزاد در بازدیدی که به مناسبت هفته خبرنگار از دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه خلیج‌فارس داشت در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: ایسنا به‌واسطه اینکه یک خبرگزاری دانشجو و دانشگاه محور است نظرات پخته‌تر و نگاه علمی‌تری نسبت به مسائل جامعه دارد.

وی افزود: آنچه امروز در زیرپوست شهر و جامعه می‌گذرد نیاز به تحقیق، پژوهش،اقدامات عملی دستگاه‌ها و نگاه علمی رسانه‌ها به معضلات اجتماعی دارد و دست نیاز خود را به سمت رسانه دراز می‌کنیم، ما نیز هم پذیرای انتقادات سازنده و منصفانه و هم راهکارهای علمی رسانه‌ها هستیم.

ایسنا می‌تواند با پشتوانه جهاد دانشگاهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: حسن ایسنا نسبت به خبرگزاری‌های دیگر این است که می‌تواند به پشتوانه جهاد دانشگاهی و با ایجاد تضارب افکار و طوفان فکری در مسائل اجتماعی همراه با پژوهش‌های عملیاتی و راهکارهای عملیاتی گامی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارد.

میرزاد ادامه داد: هدف ما در انتخابات نگاهی عدالت محور، شفافیت، بی‌طرفی و مشارکت مردمی است که رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار خوب این ضرورت را در جامعه تبیین کنند، در شرایط حساس کنونی و جنگ اقتصادی موجود نیاز است که همه ما کنار هم باشیم و از انقلاب و نظام خود دفاع کنیم.

تاکنون استفاده بهینه‌ای از ظرفیت ساحل در هرمزگان نشده است

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه‌های دیگر نیز مانند کنگره ملی هزار و 500 شهید، حوزه‌های اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد زمینه‌های ذهنی امنیت سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاران است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: ما در هرمزگان ظرفیت بزرگی به نام ساحل داریم اما تاکنون استفاده بهینه‌ای از آن نکرده‌ایم، متأسفانه رسانه‌ها بیشتر به جنبه‌های زیست‌محیطی و انتقادی می‌پردازند.

چرا روند توسعه پرورش میگو باید با یک خبر کند شود؟!

میرزاد بیان کرد: باید ظرفیت‌ها نهفته را به فعلیت برسانیم، برای مثال اگر توسعه سایت‌های پرورش میگو چرا کشورهای عربی برای 800 هزار تن در سال سرمایه‌گذاری می‌کنند و کار ما باید برای یک خبر کند شود؟! ما در این حوزه نیاز به ایجاد حس امنیت برای سرمایه‌گذاران داریم و اگر بخواهیم به امید سرمایه‌گذاری دولت باشیم تا 10 سال آینده هم به تولید 50 هزار تن نمی‌رسیم.

وی اضافه کرد: مردم در سرمایه‌گذاری‌ها ذی‌نفع هستند و با توسعه و ایجاد زنجیره تولید و بسته‌بندی و صادرات برای جوانان همین استان ایجاد اشتغال می‌شود، میگو تنها یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان است، ظرفیت‌های بسیاری در هرمزگان وجود دارد که هیچ نگاهی به آن‌ها نشده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال تمام الکترونیک برگزار می‌شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال در سراسر کشور تمام الکترونیک برگزار می‌شود، این موضوع باعث کاهش تخلفات و همچنین افزایش میزان اعتماد مردم به روند برگزاری انتخابات می‌شود.

میرزاد افزود: ما کمیته‌های مربوطه را در استان هرمزگان تشکیل دادیم، اعضا و روسای هر کمیته مشخص شده و جلساتشان مرتب برگزار می‌شود.

در حال تلاش برای کاهش نقاط بدون پوشش ارتباطی در انتخابات هستیم

وی تصریح کرد: سه حوزه انتخابیه مرکزی، شرقی و غربی در هرمزگان مشخص شده و با فرمانداران و اعضای کمیته‌ها و ستادهای انتخابی شامل چند شهرستان صحبت کردیم ، در حوزه زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات نیز ورود کردیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان ادامه داد: در گذشته 294 نقطه در هرمزگان پوشش ارتباطی نداشت و استان بیست و نهم در این زمینه بودیم و امروز این تعداد را به کمتر از 40 رساندیم و در حال تلاش برای به حداقل رساندن نقاط بدون پوشش ارتباطی هستیم تا بتوانیم انتخاباتی الکترونیکی با پوشش ارتباطی خوب داشته باشیم.

آغاز شمارش معکوس انتخابات اسفند 98/ به مشارکت حداکثری مردم خوش‌بینیم

میرزاد عنوان کرد: از شهریورماه شمارش معکوس ما برای انتخابات آغاز می‌شود و بر اساس زمان‌بندی مشخص شده جلو می‌رویم و انتظار داریم انتخاباتی کم حاشیه، شفاف، مورد اعتماد مردم و با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر می‌توان افزایش غرور و عرق ملی را نسبت به نظام و کشور در مردم دید و خوش‌بین هستیم انتخاباتی خوب با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم و از این بابت نگران نیستیم.

باید از زمان‌بندی انتخابات چند قدم جلوتر باشیم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی را برای عوامل اجرایی انتخابات آغاز کرده‌ایم  و جلساتی نیز در وزارت کشور برای معاونین و مدیران سیاسی، امنیتی و اجتماعی و همچنین فرمانداران برگزار شده است.

میرزاد بیان کرد: هدف ما در هرمزگان این است که چند قدم جلوتر از زمان‌بندی گام برداریم، هرمزگان استان استراتژیکی است و ممکن است حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی چون سیل و آتش‌سوزی و درگیری اتفاق بیفتد  و ما باید برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات چند قدم جلوتر باشیم.

بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان به کمک ورزش قهرمانی می‌آیند

وی در خصوص وضعیت تیم داری حرفه‌ای در هرمزگان و نقش صنایع در این خصوص اضافه کرد: در هرمزگان بیش از 30 بنگاه اقتصادی بزرگ داریم که هرکدام می‌توانند در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود تیم داری حرفه‌ای در رشته‌های مختلفی چون فوتبال، قایقرانی و ... داشته باشند، ما به دنبال این هستیم که تیم‌های حرفه‌ای را زیرپوشش حمایت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی قرار دهیم تا هرمزگان نیز در حوزه قهرمانی در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: اخیراً نیز یکی از مواردی که به بنده ارجاع شده هیئت فوتبال شهرستان بندر خمیر است که پیگیر ساماندهی آن و رایزنی با صنایع استان هستم، پتانسیل‌های ورزشی خوبی در شهرستان‌های هرمزگان داریم که نیاز به حمایت دارند.

قیمت سوخت با اجرای توزیع بنزین با کارت سوخت هیچ تغییری نکرده است

میرزاد در خصوص موضوع توزیع بنزین با کارت سوخت عنوان کرد: ابتدا قرار بود طرح استفاده از کارت سوخت در چهار استان اجرایی شود که از چند روز گذشته استفاده از کارت سوخت در سراسر استان‌ها الزامی شد، چند نکته در این زمینه وجود دارد که ممکن است مردم اطلاعی در موردش نداشته باشند.

وی افزود: قیمت سوخت هیچ تغییری نکرده و هرگونه دونرخی شدن قیمت بنزین در جایگاه‌ها را تکذیب می‌کنم، افرادی که کارت سوخت دارند و رمز خود را نمی‌دانند می‌توانند از چهار رقم آخر کد ملی خود به‌جای رمز استفاده کنند.

هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه سوخت نداریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه سوخت نداریم، تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند می‌توانند برای دریافت کارت سوخت به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

میرزاد خاطرنشان کرد: هدف این است که دوباره به ساختار قبلی بازگردیم و کم‌کم بتوانیم با اجرای سهمیه‌بندی جلوی قاچاق سوخت گرفته شود و کم‌کم قیمت‌ها را برای افرادی که استفاده بیشتری از سوخت دارند بیشتر کرده تا درآمدی نیز از قبل آن برای کشور تأمین کنیم و این طرح به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: کسی که چندین خودرو دارد با کسی که هیچ ماشینی ندارد و تحت پوشش کمیته امداد است نباید از بیت‌المال به یک نحو بهره ببرند.

تهیه و تنظیم از لیدا رضائی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.