فرماندار شهرستان تبریز گفت: دو هزار و 288 از مجموع کلاس‌های درس تبریز، نیاز به مقاوم‌سازی و بیش از 2159 مورد دیگر، نیازمند تخریب هستند که بهتر است سازمان نوسازی مدارس استان با توجه به قرار گرفتن تبریز بر روی خط گسل، نسبت به این امر سیاست‌های عملیاتی مناسبی اتخاذ کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  رحیم شهرتی فر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان تبریز با اشاره به حادثه هفت تیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان، گفت: امیدواریم راه و مرام شهدای بزرگواری همچون شهید بهشتی همچنان در ایران اسلامی استمرار داشته باشد و ما مسئولان با عمل به وظایف خود، ادامه دهنده راه پرافتخار این عزیزان بوده و در پیشگاه خداوند متعال و شهدای گرانقدر، سرافکنده و شرمنده نشویم.
 وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای امور جاری در دولت عنوان کرد: متاسفانه امور جاری، بخش اعظمی از بودجه‌های دولتی را صرف خود می کند.
 وی ادامه داد: در بحث تملک دارایی‌های سرمایه ای نیز آن چنان که باید و شاید، اعتبار خاصی تعلق نمی گیرد و حتی زمانی که اعتباری در نظر گرفته می شود به صورت کامل تخصیص نمی یابد.
 فرماندار شهرستان تبریز، مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان(اعتبارات عمرانی) را 332 میلیارد اعلام کرد و افزود: سهم شهرستان تبریز از این مبلغ، 17.7 دهم درصد معادل بیش از 58 میلیارد تومان و مجموع تعداد پروژه های پیشنهادی برای این میزان اعتبار، 124 مورد در شهرستان تبریز است .
 شهرتی فر، تکمیل پروژه های نیمه تمام را یکی از مهم ترین اولویت های دولت دانست و عنوان کرد: از 124 مورد پروژه مذکور، تنها سه مورد پروژه جدید است و بقیه پروژه ها، مواردی هستند که در آینده نزدیک تکمیل می شوند.
 وی همچنین گفت: در سال گذشته از محل ارزش افزوده، 10 هزار و 687 میلیارد ریال به دهیاری روستاهای شهرستان تبریز پرداخت شده که از این میزان، سه هزار و 252 میلیارد ریال مربوط به روستاهای بخش خسروشاه است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل اخیر در شهرستان تبریز گفت: بسیاری از روستاهای تبریز همچون لیقوان، هروی و ... در معرض خطر سیل قرار دارند و انتظار داریم نماینگان محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، هماهنگی های لازم برای جذب اعتبار و سایر اقدامات لازم برای احداث هرچه سریع تر دیوار ساحلی در لیقوان چایی را پیگیری کنند.
شهرتی‌فر  با بیان اینکه تحصیل در داخل کانکس در شان کشور ما نیست، ادامه داد: اعتبار لازم برای بهسازی یکی از ساختمان‌های دولتی در تبریز با اطلاع و اجازه کمیسیون برنامه ریزی شهرستان، به مدرسه خلجان اختصاص می‌دهیم و در طول زمان نیز تلاش می‌کنیم که سایر مشکلات موجود در این خصوص را رفع کنیم.
 وی با بیان اینکه در طول چندین سال گذشته، با توجه به محدودیت منابع دولتی، سرمایه‌گذاری توسط وزارت راه و شهرسازی در تبریز انجام نشده است خواستار توجه جدی این وزارتخانه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث برخی جاده‌های روستایی و شهری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در آستانه تبریز 2018 شد.
وی نسبت به سخنان فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تبعید برخی کارمندان حامی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به دیگر شهرستان ها، خطاب به وی گفت: «همه می دانیم که  برنده اصلی این دوره از انتخابات با فرماندهی فرمانده کل قوا، تمامی نظام و مردم به دلیل مشارکت حداکثری بودند. سلایق سیاسی در جای خود محترم است ولی اگر مصداقی در این مورد وجود دارد، اعلام کنید که برخوردهای لازم را با آنان انجام دهیم.»
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.