احمد نفیسی روز سه شنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در دیدار با مدیر و خبرنگاران ایرنا هرمزگان افزود: پس از دوران جنگ سرد ( دوره رقابت تبلیغاتی تسلیحاتی بلوک شرق و غرب به سرکردگی شوروی و آمریکا که پس از پایان جنگ جهانی دوم در ۱۹۴۹میلادی آغاز شد) و پیشرفت فناوریها در عرصه اطلاع رسانی ، امکان سانسور اخبار از بین رفت و تکثر رسانه ای، اهمیت اعتماد مخاطبان را به اثبات رساند.

وی بیان کرد: موفقیت رسانه های معتبر و حرفه ای داخلی در انتشار به موقع و صحیح رویدادها موجب می شود، رسانه های بیگانه در تحقق اهدافشان برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در ایران ناکام بمانند.

نفیسی خاطرنشان شد: خبرگزاری ایرنا با عملکرد حرفه ای کارکنان خود توانسته نقش و سهم قابل توجهی در جلب اعتماد عمومی کسب کند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان با اشاره به تعبیرخبرگزاری ایرنا به عنوان نبض نظام از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این تعبیر بسیار  هوشمندانه و درست و دقیق است و خبرگزاری جمهوری اسلامی لحظه به لحظه وضعیت عمومی کشور را رصد کرده و در بسترهای پیش بینی شده گزارش می کند.

پایان دوران حصر خبری

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز در این برنامه گفت: امروزه با قرار گرفتن در دنیای پر سرعت انتشار اخبار توسط رسانه های مختلف داخلی و خارجی و همچنین شبکه های اجتماعی و مجازی، دوران حصر خبرها تمام شده است.

حسین امیرتیموری افزود: باید رسانه های داخلی با سرعت و صحت خبرها را منتشر کنند، تا امکان انتشار اخبار دروغ و هدف دار توسط رسانه های معاند در کشور از بین برود.

ایرنا، تخصصی ترین مرکز خبری کشور است

مشاور رسانه ای استاندار هرمزگان در این دیدار اظهار داشت: صحت اخبار در ایرنا به عنوان یک خبرگزاری رسمی دولتی، مثال زدنی است و به شایستگی به عنوان تخصصی ترین مرکز خبری کشور شناخته شده است.

علیرضا خورشید زاده اضافه کرد: اخبار ایرنا نه تنها از منظر صحت و سرعت ارزشمند هستند، بلکه در رعایت قواعد ویرایشی و نگارشی  نیز حرفه ای عمل کرده و به متر و معیار و استاندارد رسانه ای کشور تبدیل شده است.

 خبرنگارنماها با غرض ورزی به کارگزاران استانی حمله می کنند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان نیز گفت: برخی خبرنگار نماها  با غرض ورزی و عمدی، خدمتگزاران استانی را مورد حمله قرار می دهند و مجموعه خدمات دولت را نادیده می گیرند که ایرنا در خنثی کردن این رفتارها نقش مهمی دارد.

فاطمه رکن الدینی افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور  میتواند همان گونه که تاکنون عمل کرده، با ظرافت این گونه تخریب ها و بی حرمتی ها را بی اثر کرده و مردم را از واقعیت و حقیقت آگاه کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به اتفاق مدیران کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری، امور اجتماعی و فرهنگی، روابط عمومی و امور بین الملل و همچنین مشاور رسانه ای استاندار به مناسبت روز خبرنگار امروز از ایرنا هرمزگان بازدید کردند.

۹۹۴۴ /۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.