یکی از اهداف دانشگاه فرهنگیان تأمین نیروی ماندگار موردنیاز آموزش‌وپرورش  مناطق است که معمولاً نیروهای موردنیاز هر شهرستان را از میان داوطلبان همان شهرستان جذب می‌کنند تا مشکلات نقل‌وانتقال نیرو به‌مرورزمان کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، در چند سال اخیر مشاهده‌شده که به دلایل نامعلوم این قاعده عقلی و منطقی در شرق استان رعایت نمی‌شود و در دفترچه‌ی انتخاب رشته امسال کل شرق هرمزگان شامل 5 شهرستان در یک بوم تعریف‌شده است.

این در حالی است که در غرب و مرکز استان چنین قاعده‌ای وجود ندارد و داوطلبان هر شهرستان در اولویت پذیرش در کد رشته‌های موردنیاز آن شهرستان هستند، اشکال و معایب چنین نحوه‌ی پذیرشی بسیار زیاد است که مهمترین آن را می‌توان در این موضوع دید که به دلیل اینکه تعداد سهمیه دبیری هر شهرستان محدود است، تمام داوطلبان اولویت انتخاب خود را رشته‌های دبیری قرار می‌دهند.

این نحوه بوم بندی باعث شده تا از شهرستان‌های کم‌جمعیت و کم برخورداری مانند جاسک، سیریک و بشاگرد کمتر قبولی در رشته‌های دبیری داشته باشیم و همچنین کمبود نیرو همیشه وجود داشته باشد.

پذیرش دبیر از سایر شهرستان‌ها باعث شده تا متقاضیان انتقالی در این سه شهرستان به‌طور چشم‌گیری افزایش یابند و کمبود نیروی آموزشی همیشه وجود داشته باشد.

از نکات اصلی و ابهام واقعی در بوم بندی سال‌های اخیر این است که  در شهرستان‌هایی مانند قشم، بندرلنگه، بستک و ... پذیرش از میان داوطلبان همان شهرستان انجام می‌گیرد اما در شرق استان این‌گونه نیست.

به‌هرحال درخواست داوطلبان شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد از مسئولین امر رسیدگی فوری به این موضوع است و قطعاً اقدام به‌موقع اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان در نامه‌نگاری با وزارت خانه و همچنین سازمان سنجش باعث اصلاح دفترچه انتخاب رشته خواهد شد.

  داوطلبان از مسئولین درخواست دارند جهت احقاق حق دانش آموزان این مناطق محروم و تأمین نیروی ماندگار بومی برای اصلاح دفترچه انتخاب رشته اقدام شود و همچنین در تمام کد رشته‌هایی که محل خدمت جاسک سیریک و بشاگرد است، پذیرش نیز از میان داوطلبان همان شهرستان‌ها  صورت گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.