غلامرضا شاهمرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پایگاه ها حدود ۲۱۲ نفر از مشاوران تحصیلی به راهنمایی و انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می پردازند.

وی اظهار داشت: پیش از دایر شدن این پایگاه ها، یک مدرس کشوری از اصفهان برای شرکت در دوره آموزشی انتخاب رشته کنکور در تهران با حضور نمایندگان سازمان سنجش و متخصصان امر اعزام شد.

رییس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: سپس کارگاه  استانی با حضور مشاوران منتخب در اصفهان تشکیل شد و تمام اطلاعات جدید درخصوص انتخاب رشته با توجه به تغییرات دفترچه آزمون به آنها آموزش داده شد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش به امر انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان که بیشتر آنها دانش آموزان پایه دوازدهم هستند نگاه تک بعدی ندارد.

شاهمرادی ادامه داد: انتخاب رشته در پایگاه های آموزش و پرورش براساس رتبه و عوامل درونی و بیرونی تاثیرگذار بر داوطلب از جمله علاقه، ارزش ها، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی و همچنین وضعیت اقتصادی و خانوادگی فرد صورت می پذیرد.

وی تاکید کرد: دیدگاه آموزش و پرورش برای انتخاب رشته ، انتخاب درست است زیرا همین انتخاب آینده و سرنوشت نوجوانان و جوانان ما را رقم می زند.

این مسوول با اشاره با اینکه هزینه انتخاب رشته در پایگاه ها براساس شرایط و وضعیت هر منطقه ای متفاوت است گفت: کمترین میزان تعرفه ۴۰ هزار تومان و بیشترین آن ۱۲۰ هزار تومان است که البته مشاوران در صورت شناسایی افراد ناتوان به لحاظ مالی این کار را بصورت رایگان انجام می دهند.

وی با اشاره به فعالیت ناگهانی و قارچ گونه برخی مراکز انتخاب رشته بدون اطلاعات علمی و توجه به شرایط فرد از داوطلبان کنکور و خانواده های آنها خواست که نسبت به این مهم توجه خاص داشته باشند.

براساس آخرین آمار امسال از مجموع ۸۵۰ هزار دانش آموز در استان دست کم ۲۷ هزار دانش آموز در پایه دوازدهم فاغ التحصیل شدند که از این تعداد ۱۶ هزار نفر دختر و بقیه پسر هستند.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.