استاندار هرمزگان جهت‌گیری جدید توسعه در هرمزگان را مبتنی بر ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، فریدون همتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، جهت‌گیری جدید توسعه در هرمزگان را مبتنی بر ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی اعلام و افزود: فعال‌سازی ظرفیت‌های پرورش ماهی و میگو در هرمزگان به‌طورجدی در حال پیگیری و اجراست و بنا داریم تا دو سال آینده حداقل ۱۰۰ هزار تن تولید میگوی پرورشی در این استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا در ابتدا پنج پهنه جدید برای پرورش میگو در هرمزگان را مدنظر داریم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال و به مرحله تولید خواهند رسید.

استاندار هرمزگان افزود: راه‌اندازی پنج هزار هکتار کشت گلخانه‌ای افق در نظر گرفته شده برای هرمزگان در حوزه کشاورزی است که هزار و ۶۰۰ هکتار آن در قالب یک شهرک گلخانه‌ای بزرگ در کنار سد جگین ایجاد می‌شود.

همتی تصریح کرد: در حوزه آب‌شیرین‌کن نیز علاوه بر آب‌شیرین‌کن‌های کوچک راه‌اندازی شده و در دست اجرا، دو آب‌شیرین‌کن بزرگ ۱۰۰ هزار مترمکعبی و یک‌میلیون مترمکعبی نیز در بندرعباس به‌تدریج در حال وارد شدن به مدار هستند.

وی گفت: برای رسیدن به افق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان نیز کنسرسیومی تشکیل شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در این استان هدف‌گذاری شده که گردشگری دریایی، سواحل و جزایر و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه راه‌آهن و فرودگاه و افزایش پروازهای مسافری از ملزومات آن هستند.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر بندرعباس به تهران یک ضرورت در راستای توسعه گردشگری است و از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم تا برای تحقق این هدف هر چه سریع‌تر طرح دوخطه شدن راه‌آهن بندرعباس به تهران را تکمیل نماید که با این کار ظرفیت حمل بار و مسافر در این محور افزایش چشمگیری خواهد یافت.

همتی انجام طرح‌های مطالعاتی در حوزه اکتشاف پهنه‌های معدنی، ایجاد دو شهرک بخش خصوصی در حوزه معادن و رونق جزایر و توسعه سکونت در آن‌ها را از دیگر محورها و برنامه‌های توسعه در هرمزگان برشمرد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در حوزه استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های مهم در این استان است که در راستای توسعه سواحل مکران ضروری است.

وی اضافه کرد: درخواست ما تسریع در تکمیل این کریدور از پارسیان تا بندرعباس و همچنین از میناب تا جاسک است.

استاندار هرمزگان بر لزوم توجه ویژه به ایجاد راه‌های روستایی در این استان تأکید کرد و گفت: در این حوزه شهرستان بشاگرد نیازمند توجه بسیار ویژه و کمک‌های مستقیم وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد راه‌های جدید و مناسب است.

همتی به رونق صنعت کشتی‌سازی در بندرعباس اشاره کرد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در حال حاضر مجموعه کشتی‌سازی در بندرعباس پررونق‌ترین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و کشتی‌های بزرگی ازجمله در حوزه نفت‌کش‌ها در این مجموعه در حال تعمیر و ساخت هستند که نشان‌دهنده استعداد فراوان این حوزه است.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به طرح‌های نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی در هرمزگان شد و گفت: در این راستا نیازمند اختیارات ویژه برای حرکت جدی هستیم.

استاندار هرمزگان پیگیری جدی توسعه بندر شهید رجایی بندرعباس و توسعه بندرلنگه را از دیگر خواسته‌های این استان از وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.