در این میان نهادهای حاکمیتی همچون بنیاد مستضعفان نیز به یاری دولت آمده تا بتوانند کمکی به رفع بخشی از کمبودها و محرومیت ها در این مناطق داشته باشند.

استان هرمزگان دارای ۱۴ جزیره است که از جمله آنها می توان به جزیره های کیش، قشم، هنگام ، لاوان، هرمز، لارک، بوموسی ، سیری، فارور، بنی فارو، شیدور، تنب بزرگ، تنب کوچک اشاره کرد.

رویکرد توسعه جزایر هرمزگان، ایجاد امکانات گردشگری و سکونتگاهی در جزایر است.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد اسکله مسافری، تکمیل موج ‌شکن‌ها و توانمندسازی اقتصاد مردم از جمله نیازهای مردم این جزایر است.

سند توسعه جزیره های هرمزگان تدوین شده و پروژه هایی نیز با مشارکت بنیاد مستضعفان در جهت عمران و آبادانی این مناطق تعریف و در دست اجرا است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه جزیره های استان، گفت: برای رونق بیشتر گردشگری و ایجاد اشتغال در جزیره های باید توسعه سکونت در این جزیره ها مد نظر باشد و برای این امر مهم، مطالعات مورد نیاز انجام شود.

 فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست کارگروه زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان، گفت: با توجه به طرح های توسعه ای در نظر گرفته شده برای استان، نیاز است در طول نوار ساحلی مطالعات مورد نیاز و جانمایی ایجاد شهرهای ساحلی جدید انجام شود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مطالعات شهرسازی ساحلی در این استان را در دستور کار قرار داده و اجرایی کند.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین مطالعات و مکان یابی جهت ایجاد شهرک های گردشگری ساحلی و دریایی در نوار ساحلی و جزایر هرمزگان، صورت گیرد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.