رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان گفت: پس از بندرعباس، شهرهای میناب، قشم و بندرلنگه پرتصادف ترین شهرهای استان هرمزگان هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سرهنگ صالحپور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در چهار ماه گذشته عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به ترتیب بیشترین دلایل  تصادفات در استان هرمزگان بوده‌اند.

وی افزود: پلیس راهنمایی  و رانندگی در برخورد با سرنشینانی که مرتکب تخلفاتی ازجمله عدم رعایت سرعت مجاز، سبقت‌های غیرمجاز و نیز استفاده از مواد روان‌گردان و تخلفات حوزه امنیت اخلاقی ازجمله آلودگی صوتی و عدم رعایت حجاب شوند با جدیت تمام برخورد می‌کند.

صالحپور ادامه داد: خودروهایی که تخلفاتی در حوزه امنیت دارند به مدت ٢١ روز توقیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه در تلاشیم هوشمند سازی پلیس هرچه سریع‌تر و بهتر صورت پذیرد، اضافه کرد: دست‌افزار مخصوص پلیس که تنها در اختیار پلیس قرار داشته و در بندرعباس استفاده می‌شود بلافاصله با وارد شدن شماره پلاک خلافی‌های خودرو،  شکایت‌های احتمالی موجود و همچنین فعال شدن سیستم سرقت برای کنترل سابقه سرقت فعال‌شده و درنهایت پلیس پس از اعمال قانون، به توقیف خودرو می‌پردازد.

صالحپور با بیان اینکه بلافاصله پس از اعمال قانون پیامک مربوط به راننده ارسال می‌شود، اشاره کرد: رانندگان در اولین فرصت نسبت به تغییر شماره تلفن قدیم به شماره تلفن جدید و همچنین در صورت تغییر محل به ارائه آدرس جدید بپردازند.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت اخلاقی ١٥ طرح در سراسر استان هرمزگان اجرا شده است، اظهار کرد: ازجمله تخلفات این حوزه می‌توان به مخدوش کردن یا تغییر پلاک خودرو و تغییر در وضعیت خودرو، بدحجابی، حیوان گردانی، استفاده از مواد مخدر و شرب خمر از تاریخ ششم تیرماه 98 آغاز و تا زمانی که به وضعیت ثابت مدنظر دست یابیم ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان در خصوص تعداد خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف‌شده در طرح‌های شبانه امنیت اخلاقی بیان کرد: 172 خودرو و ٥٧ موتورسیکلت در این طرح توقیف‌شده و هدف از این طرح‌ها درمجموع ارتقاء انضباط اجتماعی، اخلاقی و ترافیکی است.

وی با بیان اینکه ٦٢دوربین در سطح شهر بندرعباس وجود دارد، ادامه داد: در چهار ماه اخیر تعداد 90 خودرو بابت آلودگی صوتی، 175 خودرو بابت تخلف شیشه دودی، 12 خودرو بابت حیوان گردانی و 46 خودرو بابت تخلفات پلاک مخدوش و دست‌کاری کردن آن توقیف ‌شده‌اند.

صالحپور در خصوص تغییر در وضعیت خودرو به ارائه تعریف پرداخت و گفت: هرگونه تغییر در وضعیت و ویژگی‌های خودرو که کارخانه در دفترچه راهنما خودرو اعلام نکرده، مانند تغییر ارتفاع خودرو تخلف بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: 36 مورد تغییر ارتفاع خودرو، 36 مورداستفاده از مواد روان‌گردان و شرب خمر،  28 مورد بدحجابی در حوزه پلیس ترافیکی در سال ٩٨ اعمال قانون شده‌اند.

صالحپور بیان کرد: 32درصد کاهش تلفات تصادفی شهری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، 61 درصد تصادفات منجر به فوت در بندرعباس اتفاق افتاده و بلوار رجایی بلوار راه‌آهن، شهرک پیامبر اعظم، نوار ساحلی، بلوار علی ابن ابیطالب، بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: 50 درصد جان‌باختگان تصادفات فوتی بین یک تا 30 روز در بیمارستان بوده است و 35درصد فوت‌شده در محل تصادف اعلام شده است.

صالحپور خاطرنشان کرد: 35 نقطه حادثه‌خیز یا پر تصادف در بندرعباس وجود دارد که با اصلاح هندسی اکثراً قابل‌رفع هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان عنوان کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت جهت کمتر شدن تصادفات باید اجرایی شوند، برنامه‌های کوتاه‌مدت ازجمله نصب سرعت‌گیرها و طی برنامه‌های بلندمدت تقاطع بزرگراه رجایی، باهنر و راه‌آهن زیرگذر و روگذر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه خیابان منتهی به اسکله حقانی با رفت‌وآمد مسافرین شلوغ می‌شود، ادامه داد: اگر پل عابر پیاده مکانیزه از انتهای خیابان حافظ به حقانی متصل شود درصد قابل‌توجهی از مشکلات ترافیک در خیابان مذکور حل خواهد شد.

صالحپور ابراز کرد: تبدیل‌شدن ایستگاه‌های مکانیزه به سوپرمارکت‌ها یکی از عوامل ایجادکننده ترافیک به شمار می‌آیند، با آمدن بی آر تی این ایستگاه‌ها جمع‌آوری خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه 12 درصد کاهش جریمه یک‌میلیون تومانی داشته‌ایم و 71 درصد معادل 133 مورد افزایش توقیف در برخورد با مشروبات اعلام شده است، عنوان کرد: از ائمه جماعت و روحانیون و تمام افرادی که تریبونی در اختیار دارند می‌خواهیم که در جهت آگاهی بخشی به افراد جامعه به کمک پلیس بیایند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.