پیش از ظهر یکشنبه(هفتم مردادماه) سازمان منطقه آزاد کیش شاهد حضور کسبه به ستوه آمده و معترض نسبت به بخشنامه های متناقض گمرک کشور درباره مناطق آزاد بود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در جمع مردم و کسبه معترض به بخشنامه اخیر گمرکات کشور مبنی بر اجباری بودن ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد و در نتیجه تعطیلی گمرک منطقه آزاد کیش، پیگیری‌های مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای رفع این مشکل را تشریح کرد و گفت: روز گذشته این موضوع را پیگیری کرده و در مجمع عمومی سالیانه مناطق آزاد  نیز موضوع مطرح شد.

غلامحسین مظفری افزود: این بخشنامه را با مسئولیت خودمان منتفی کردیم و بر این اساس نیازی به ثبت سفارش واردات کالا به کیش نخواهد بود.

وی اظهار کرد: استدلال ما این است که کیش با مناطق آزاد دیگر فرق می‌کند و باید تفاوت داشته باشد، این قابل قبول نیست که یک طرح و مصوبه‌ای در کشور بگذاریم و بگوییم همه مناطق آزاد ممنوع است، کیش باید مستثنی باشد و این موضوع را نیز پذیرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با دادن یک مژده خطاب به کیشوندان تصریح کرد: تا دو هفته آینده بحث واردات خودرو به کیش آزاد می‌شود و این در حالی است که واردات خودرو به  سایر مناطق آزاد همچنان ممنوع است.

مظفری در پایان با تأکید بر همدلی و همفکری برای حل مشکلات پیش رو در جزیره عنوان کرد:  پیگیری‌ مشکلات فعالین اقتصادی و ساکنین کیش وظیفه ما بوده و هست و تمامی تلاش‌مان را برای رفع مشکلات انجام خواهیم داد که با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور که فعالین اقتصادی کیش همه سرمایه  و زندگی خود را برای رونق جزیره گذاشته‌اند، خود را  موظف می دانیم که با  همفکری و همدلی مشکلات و مسائل  پیش رو را  حل کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.