معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: مرکز نوآوری و شکوفایی در هرمزگان با هدف کمک به توسعه کسب‌وکارهای دانش‌محور و درنتیجه افزایش توان اقتصادی علمی استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، حمید یاسی پور طهرانی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه منعقد شده میان جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان و با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تأسیس مرکز نوآوری و شکوفایی استان هرمزگان توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان کشور صادر شد.

یاسی پور طهرانی ادامه داد: این اقدامات در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درزمینهٔ بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی  در توسعه علم و فناوری  جهت ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی هرمزگان، کمک به توسعه کسب‌وکارهای دانش‌محور و درنتیجه افزایش توان اقتصادی علمی استان و همچنین شناسایی، نیازسنجی، آسیب‌شناسی، جذب، حمایت و راه‌اندازی ایده‌های کارآفرین، با قابلیت تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی و شتاب‌دهی به فعالیت‌های کسب‌وکارهای جوان و نوپا در استان است.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی هرمزگان عنوان کرد: این مرکز با همکاری سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در حوزه‌های گردشگری و علوم و فنون دریایی مبتنی بر فناوری اطلاعات فعالیت خواهد کرد.

یاسی پور با اشاره به اینکه این مرکز به‌عنوان دومین مرکز نوآوری و شکوفایی استان، در جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و تجارب موجود، زمینه تحقق اهداف در راستای تجاری‌سازی فناوری و حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان فناور و خلاق بیش‌ازپیش فراهم شود.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی هرمزگان عنوان کرد: تجربه این کار را در مرکز رشد جهاد دانشگاهی داشته‌ایم و اکنون نیز  بر خود لازم می‌دانیم در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام دهیم.

یاسی پور طهرانی تصریح کرد: رویدادهای کارآفرینی، ایده شو ها، رویدادهای چاره‌جو، استارت آپ ویکندها، استارت آپ دمو، رویدادهای تازه شو، رویدادهای ترویجی از برنامه‌ای است که در این مرکز اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مرکز از دستگاه‌های اجرایی و صنایع می‌خواهیم چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستند  را برای ما مطرح کنند و ما نیز با تیم‌سازی و حمایت جوانان تلاش می‌کنیم این چالش‌ها را با تکیه‌بر توانمندی این تیم‌ها برطرف کنیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: یکی از وظایف ذاتی این مرکز نوآوری و شکوفایی رشد و توسعه اکوسیستم استارت آپی استان هرمزگان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.