به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با پول دولتی قادر نیستیم که همه پروژه های عمرانی را انجام دهیم لذا با واگذاری آنها به بخش خصوصی شرایط خوبی برای اجرایی شدن آنها فراهم می شود کمااینکه در بسیاری از کشورهای جهان بخش خصوصی اجرا کننده پروژه های عمرانی است.
وی افزود: با وضعیت بودجه کشور دولت به تنهایی قادر به اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی نیست لذا باید تلاش کنیم که بخش خصوصی در این زمینه فعال و پویا شود.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری پرچمدار اقتصاد مقاومتی در کشور هستند و همین طور روسای سه قوه هم بر این موضوع تاکید دارند بنابراین تمامی فرصت ها برای پرداختن به این اصل مهم و اساسی در کشور فراهم است.
وی تصریح کرد: با استفاده از اقتصاد مقاومتی قادر هستیم که بسیاری از ظرفیت های معطل مانده در بخش های صنعتی، کشاورزی و عمرانی استان را احیاء و فعال کنیم.

** 256 طرح صنعتی راکد در کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از همه ظرفیت ها برای احیای واحدهای تولیدی استفاده می کنیم، گفت: حدود 256 طرح و واحد صنعتی با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان در استان راکد است.
بازوند افزود: این 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری راکد در استان علاوه بر اینکه مانع از افزایش شغل می شود منجر به نرخ تورم هم در جامعه خواهد شد لذا همه برای احیای واحدهای صنعتی باید نهایت اهتمام خود را بکار گیرند.
وی اظهار داشت: با احیای این طرح ها می توان برای بیش از پنج هزار نفر شغل ایجاد کرد لذا دستگاه های اجرایی و بانک ها برای تسهیل در امور و استفاده از فرصت ها برای احیای این تعداد از طرح های صنعتی وظیفه مهمی برعهده دارند.
بازوند خواستار مشخص شدن هر کدام از بانک ها برای فعال و احیای طرح های صنعتی در استان شد و گفت: بانک ها باید تلاش کنند که فرصت های خوب سرمایه گذاری توسط هلدینگ های خود در مرکز برای حل مشکلات استان استفاده کنند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر مالک این واحدهای صنعتی راکد، دولتی هستند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و اگر مالک آنها بخش خصوصی است باید با ارائه راهکار و استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کرد.
بازوند اظهار داشت: برای تسریع در امور و تعیین تکلیف هر چه سریعتر واحدهای راکد از نیروهای نظارتی و قضایی هم دعوت کردیم که در کارگروه اقتصادی استان حضور داشته باشند و در این راستا سعی کردیم اگر برای احیای پروژه ای مشکل قانونی وجود دارد با حضور دستگاه های مرتبط مشکل چنین پروژه ای حل شود.
وی با بیان اینکه در جلسات اشتغال، اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل استان به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در استان هستیم، گفت: در استان باید شرایطی فراهم شود که سرمایه گذار با آسودگی کامل و رغبت سرمایه گذاری کند و از سوی دیگر در این جلسات با ارائه راهکار و برنامه ریزی نسبت به حل مشکلات واحدهای راکد تصمیمات مهمی اتخاذ شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار احد صنعتی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.