کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه از اواسط هفته جاری نیز به تدریج شاهد تضعیف جریانات شرقی خواهیم بود، تصریح کرد: از لحاظ دمایی در مناطق ساحلی، با توجه به افزایش رطوبت، افزایش دما پیش‌بینی نمی‌شود، اما از اواخر هفته جاری شاهد افزایش نسبی دما در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: امروز در برخی نقاط استان، تحت تاثیر سامانه فصلی، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در ساعات صبح تا ظهر امروز، با توجه به تاثیر جریانات شرقی، در سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، گاه تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

سی سی پور با بیان اینکه توصیه می‌شود صیادان از تردد دریایی از شرق تنگه هرمز به سمت دریای عمان خود‌داری کنند، تصریح کرد: بنابر هشدار‌های اداره‌کل هوا‌شناس هرمزگان، با توجه به وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی، در مناطقی چون جاسک، سیریک و لارک شناورهای سبک و صیادی تا ساعات ظهر، از تردد دریایی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از ساعات ظهر از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در محدوده جزایر غربی استان شرایط تردد‌های دریایی مساعد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: با ماندگاری جریانات شرقی در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان، در شرق و شمال رشد ابرهای بارشی، رگبار پراکنده و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

سی سی پور با بیان اینکه از اواسط هفته جاری نیز به تدریج شاهد تضعیف جریانات شرقی خواهیم بود، تصریح کرد: از لحاظ دمایی در مناطق ساحلی، با توجه به افزایش رطوبت، افزایش دما پیش‌بینی نمی‌شود، اما از اواخر هفته جاری شاهد افزایش نسبی دما در اکثر نقاط استان خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.