وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى گفت: در تفاهم‌نامه توسعه فرهنگی هرمزگان 501 میلیارد ریال اعتبار براى تقویت زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان هرمزگان در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سید عباس صالحى در نشست با خبرنگاران استان هرمزگان با اشاره به اینکه در سفر دو روزه به استان هرمزگان اتفاقات و اقدامات بسیار خوبى در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده است، بیان کرد: یکى از اهداف سفر به استان هرمزگان امضاى تفاهم‌نامه توسعه فرهنگی بود که مقدمات آن با کارشناسان استاندارى و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان هرمزگان انجام شده است.

وى با بیان اینکه هرمزگان سیزدهمین استانى است که براى امضاى تفاهم‌نامه توسعه فرهنگى به آن سفر کرده‌ام، افزود: بیش از٨٠٠ میلیارد تومان تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و استانداری‌ها براى ١٢ استان پیشین و ٥٠١ میلیارد ریال تفاهم‌نامه براى مدت دو سال براى استان هرمزگان به امضا رسید، علاوه بر تفاهمات مالى، تفاهمات غیر ریالى نیز در این تفاهم‌نامه لحاظ شده است.

صالحى با اشاره به اینکه یکى از مهم‌ترین دغدغه‌های استاندار هرمزگان موضوع زیرساخت‌ها براى حوزه فرهنگ و هنر بوده است، اظهار کرد: توجه بیشتر و جدی‌تر به زیرساخت‌هاى فرهنگی هنری موردنیاز در هرمزگان امری ضرورى است؛ به این منظور بیش از ٣٠٠ میلیارد ریال اعتبار براى تقویت زیرساخت‌های غیر از تالار مرکزى در نظر گرفته شده است.

وى ادامه داد: تکمیل کتابخانه‌ها، مجتمع‌های فرهنگى شهرستان‌ها، تکمیل ٤٢ فرهنگسراى روستایى در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى با بیان اینکه در ١١شهرستان استان هرمزگان از مجموع ١٣شهرستان نگارخانه‌هایی احداث خواهند شد، تصریح کرد: حوزه‌های هنرى، ادبى، سینمایى، قرآنى، مذهبى و مطبوعاتى در استان هرمزگان بسیار توانمند بوده و فعالان و هنرمندان این حوزه‌ها با جدیت مشغول فعالیت هستند.

وى ادامه داد: در این سفر بر احداث سینما امید میناب طى ٩ماه تا یک سال تأکید شد، افتتاح مجتمع فرهنگى و هنرى رودان و بندرلنگه، تقدیر از فعالان و پیشکسوتان استان و دیدار با استاد سایبانى در منزل وى، از اتفاقات خوب این سفر بوده است همچنین حدود 50 نفر در حوزه‌های مختلف در این سفر به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

صالحى در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان هرمزگان برایمان آشکار شد، گفت: رسانه خط ارتباطى بسیار خوبى با حوزه فرهنگ و هنر استان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.