استاندار هرمزگان گفت: مدیران و معاونان غایب در جلسات شوراى برنامه‌ریزی و توسعه استان با تصمیمات در خصوص سازمان خود، حق اعتراض ندارند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، فریدون همتى صبح امروز در جلسه شوراى برنامه‌ریزی و توسعه استان، با موضوع تشریح مبانی توزیع اعتبارات ویژه جبران خسارت سیل فروردین سال 1398 از محل منابع موضوع اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی شهرستان بشاگرد و شهر سردشت با تأکید بر ضرورت حضور مدیران و یا معاونان آن‌ها اشاره کرد: جلسه مذکور به‌طور مرتب روزهاى پنجشنبه برگزار خواهد شد تا مسائل تعریف‌شده کارگروه‌های مختلف در روزهای شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در پایان هفته تصمیمات موردنیاز و مدنظر اتخاذ شود.

وى ادامه داد: برگزاری این جلسات درگذشته به‌صورت نامرتب انجام می‌شد که به عقیده‌ام اگر این جلسه به‌صورت منظم برگزار شود دیگر حتى نیازى به شوراها و سایر کارگروه نخواهد بود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اگر مدیران به دلیل مرخصى موفق به شرکت در جلسه شوراى برنامه‌ریزی و توسعه استان نمی‌شوند، باید به‌صورت مکتوب عدم حضور خود را در جلسه پیش رو به دفتر استاندار اطلاع دهند.

همتى بابیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها موظف به حضور مرتب در جلسه شوراى برنامه‌ریزی و توسعه استان هستند، افزود: در صورت نیاز مدیران به دیدار با فرمانداران شهرستان‌ها، می‌توان پیش از جلسه صبح پنجشنبه یا بعد از اتمام آن اقدام به دیدار با فرمانداران شهرستان‌ها کنند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر تقویت میز خدمت، عنوان کرد: در حقیقت مردم این حق را دارند که به مطالبه گرى پرداخته و حق‌وحقوق خود را از مدیران و مسئولان درخواست کنند.

وى اشاره کرد: توسعه دولت الکترونیک نیز از اهمیت بسیار زیادى برخوردار است، زیرا با توسعه آن مراجعه مردم به ادارات کمتر و زمان خدمت‌رسانی و رسیدگى به مسئولیت‌های محول شده در سازمان‌های مختلف بیشتر خواهد شد.

همتى خاطرنشان کرد: ارتباط اجتماعى و مردمى با اعلام سامانه پیامکى یا تلفن تماس براى بیان مشکلات مردم توسط روابط عمومی‌ها و رساندن آن‌ها به دست مدیر و مسئول و پاسخ قانع‌کننده به مطالبات مردم صورت بگیرد. استفاده از دانش و فناورى در این دوره زمانى بسیار مهم است و می‌تواند حل مشکلات را سرعت ببخشد.

وى تصریح کرد: تمام امکانات و سازمان‌ها باید بسیج شوند که کمبودها و مشکلات موجود در استان رفع شود. همتى ادامه داد: با جذب نیروى کار در قالب قرارداد معین بخشى از مشکل مردم در خصوص نرخ افراد بیکار در شهرستان‌های دورافتاده و به‌طور مشخص بشاگرد حل شود.

وى همچنین بابیان اینکه وضعیت جاده و محورهاى اصلى منتهى به شهرستان بشاگرد به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست، اشاره کرد: باید براى ساماندهى به وضعیت جاده و محورهاى اصلى این شهرستان فعالیتى فراتر از حد جهادى بسیجى صورت گیرد.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه دشت‌های موجود در اطراف این شهرستان براى کشاورزى بسیار مناسب هستند، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های لازم با کمک دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصى فراهم شود جوانان بیکار تحصیل‌کرده با گذراندن دوره‌های آموزشى مرتبط با تأسیس گلخانه‌ها، جمع‌آوری و بسته‌بندی خرما و کشت سیر و فراورده‌های آن ازجمله ترشیجات و نیز سایر مشاغل خرد درآمدزا با همکارى سازمان فنى و حرفه‌ای فرصت اشتغال خوبى فراهم خواهد شد.

همتى همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور و تصمیمات اتخاذشده در بخش‌های مختلف بیان کرد: بنا به توصیه ریاست محترم جمهورى اسلامى ایران با توجه به محل قرارگیرى ساختمان استاندارى حاضریم طى توافقاتى این ساختمان را به بخش خصوصى واگذار تا به هتل تبدیل شود و در عوض سرمایه‌گذار ساختمانى جدید در محل دیگرى براى استاندارى احداث کند.

وى همچنین در خصوص ساختمان قدیمى استاندارى نیز اظهار کرد: ساختمان قدیم استاندارى را نیز می‌توان به دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه علوم پزشکى واگذار کرد. تصمیمات و پیشنهادات مربوطه پیگیرى خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین خطاب به نماینده صداوسیماى حاضر در جلسه تأکید کرد: اجازه دهید مدیران در صداوسیما، تبلیغات، گفت‌وگوها و آموزش‌های مدنظر خود را ارائه دهند.

همتى افزود: در خصوص بخش رسانه‌ای شهرستان بشاگرد پوشش‌ها را به ١٠٠ درصد رسانده و برنامه آموزشى مشترک با فنى و حرفه‌ای را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

وى بابیان اینکه گزارش مقطعى فعالیت دستگاه‌های مختلف باید تهیه و در جلسه آینده ارائه شود، عنوان کرد: خوشبختانه نرخ مشارکت اجتماعى استانى از نرخ مشارکت اجتماعى کشور بیشتر است.

استاندار هرمزگان همچنین اشاره کرد: با توجه به ظرفیت استان در حوزه پرورش آبزیان و به‌ویژه میگو و همچنین کمبود منابع دولتى، بخش خصوصى را براى سرمایه‌گذارى به میدان آورده‌ایم تا هم در اشتغال‌زایی و هم در صادرات به اهداف خود دست‌یابیم.

وى در پایان گفت: بهره‌برداری از پنج پهنه و سایت پرورشى به افراد محلى سپرده شود تا هم تعداد بیکاران شهرستان‌های دورافتاده کاهش و هم تا پایان دولت به سقف پرورش میگو(١٠٠هزار تن) دست‌یابیم، این مقدار در حال حاضر سالانه ٣٠هزار تن اعلام‌شده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.