کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: سامانه مونسونی طی هفته جاری در استان ماندگار خواهد بود و رگبار موقتی در ارتفاعات و وزش باد شدید در مناطق دریایی تا پایان هفته جاری در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: با تأثیر سامانه فصلی روی استان طی امروز در بعضی ساعات ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی بابیان اینکه وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی پدیده شاخص مناطق دریایی در سواحل دریای عمان و تنگه هرمز خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا احتمال اختلال در ترددهای دریایی توصیه می‌شود صیادان(شناورهای سبک) از تردد دریایی در محدوده دریای عمان تا تنگه هرمز خودداری کنند.

حمزه نژاد اضافه کرد: سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز گاه تا 40 کیلومتر در ساعت و از ارتفاع موج به بیش از 150 سانتیمتر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و مناطق مستعد ازجمله مناطق شمالی و غربی در ساعات بعدازظهر  رشد ابر، رگبار موقتی باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ابرناکی در ساعات بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز وزش تندباد لحظه‌ای و وقوع رعدوبرق پراکنده در ساعات شب دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه از لحاظ دمایی تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای نخواهیم داشت، بیان کرد: به‌طورکلی سامانه مونسونی طی هفته جاری در استان ماندگار خواهد بود و این شرایط جوی و دریایی(رگبار موقتی در ارتفاعات و وزش باد شدید در مناطق دریایی)تا پایان هفته جاری در استان پیش‌بینی می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.