کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز سرعت وزش باد در محدوده‌ی سواحل جاسک، سیریک، لارک، جنوب جزیره قشم و هنگام به 40 کیلومتر بر ساعات خواهد رسید.

مرضیه سی‌سی پور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، افزود: طی امروز هم شاید شاهد تأثیرات سامانه ناپایدار فصلی بروی استان هستیم.

وی اظهار کرد: وضعیت دریا به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر در دریای عمان و تنگه هرمز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سرعت وزش باد در محدوده‌ی سواحل جاسک، سیریک، لارک، جنوب جزیره قشم و هنگام به 40 کیلومتر بر ساعات خواهد رسید.

وی بیان کرد: بنابراین توصیه می‌شود قایق‌های سبک و صیادی از تردد در این مناطق به‌ویژه در ساعات یادشده خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت پذیرد.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل وزش بادهای جنوب شرقی و افزایش رطوبت نسبی هوا در ساعات صبح در مناطق ساحلی استان شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان شاهد افزایش ابرناکی و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات و مناطق مستعد همراه با رگبار موقتی باران، رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش‌بینی می‌شود در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست افزایش ابرناکی با احتمال افزایش سرعت لحظه‌ای باد و وقوع گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: از لحاظ دمایی هم با توجه به وجود جریانات شرقی و افزایش رطوبت نسبی نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و شاهد ماندگاری هوای گرم در استان خواهیم بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.