رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه در صورت تصویب هیئت دولت، پست انتصابی دبیر کلی کمیته المپیک انتخابی می شود، اظهار کرد: در خصوص این پست با بنده صحبتی نشده و اطلاعی از این موضوع ندارم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مهدی علی‌نژاد در حاشیه اردوی تیم ملی جوانان ووشو کشورمان در بندرعباس در جمع خبرنگاران، افزود: استان هرمزگان در رده‌های میانی جدول ارزیابی کشور در رشته ووشو قرار دارد اما در طول یک دهه گذشته قهرمانان بسیاری را به کشور معرفی کرده و به‌نوعی جهش قابل‌توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه با توافقات صورت گرفته با استاندار هرمزگان قرار بر برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی ووشو جام پارس در شهر بندرعباس شد، تصریح کرد: این مسابقات اسفندماه با شرکت بسیاری از کشورهای مطرح در ووشو به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد و امیدواریم اتفاقات خوبی با این میزبانی در استان هرمزگان رخ دهد همان‌طور که سال‌ها قبل بندرعباس از پس میزبانی مسابقات غرب آسیا به‌خوبی برآمد.

علی‌نژاد بابیان اینکه این مسابقات با دعوت عام از کشورهای جهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: جام پارس مورد توجه فدراسیون جهانی ووشو است و تأثیر بسزایی در عملکرد ووشوکاران جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه رشته ووشو عمری 38 ساله دارد که در اکثر رقابت‌های مهم جهانی حضوری فعال دارد، اضافه کرد: پرونده رشته‌های ورزشی تا المپیک 2024 نیز بسته‌شده و متأسفانه با وجود تلاش‌های فراوان رشته ووشو حضور ندارد گرچه ورود به رشته‌های ورزشی المپیک کار سختی است.

علی‌نژاد ادامه داد: با وضع قوانین جدید قرار است در رشته‌های ورزشی المپیک 2028 نیز یک بازنگری کلی صورت بگیرد و امیدواریم با رایزنی‌های جدی رشته ووشو به مجموعه رشته‌های المپیک اضافه شود.

رئیس فدراسیون ووشو بابیان اینکه زمانی که به فدراسیون ووشو آمدم کشورمان در بین هشت تیم برتر جهان بود اما طی 12 سال گذشته توانستیم در رده نخست ووشو جهان قرار بگیرم و این کار و دستاورد بزرگی است، عنوان کرد: امیدواریم در رقابت‌های جهانی پیشرو با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و ارزی، حضوری فعال داشته و بتوانیم بار دیگر بر سکوی نخست جهان بایستیم.

وی با اشاره به سفرش به لوزان به همراه رئیس کمیته ملی المپیک، بیان کرد: 19 دیدار رسمی با هیئت رئیسه فدراسیون های جهانی، رئیس کمیته المپیک و سه مدیر برجسته کمیته ملی المپیک نیز توانست دستاوردهای مناسبی داشته و رایزنی ها موثری برای ورزش کشورمان انجام گیرد.

علی‌نژاد که عهده دار رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک است، در خصوص انتصاب دبیر کل کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: اواخر دی ماه سال قبل اساسنامه کمیته ملی المپیک تغییر و در مجمع به تصویب رسید و پس از کلی رفت و برگشت به IOC مورد قبول و تصویب واقع شد و هیئت دولت ارسال شد که پس از تأیید اولیه برای تصویب نهایی باید به جلسه هیئت دولت برود و مورد تصویب نهایی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در اساسانامه جدید پست دبیر کل دیگر انتخابی نیست بلکه انتصابی خواهد بود، اضافه کرد: پس از استعفا شاهرخ شهنازی به دلیل مشکلات شخصی، سرپرست جدید تعیین شد و پس از تصویب اساسنامه جدید در هیئت دولت نیز دبیرکل با فرآیند جدید نیز انتصاب می شود.

علی‌نژاد ادامه داد: در خصوص این پست با بنده صحبتی نشده و اطلاعی از این موضوع ندارم.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در اعزام های خارجی نداریم، بیان کرد: در سال گذشته 58 هزار ووشوکار بیمه شده در سراسر کشور داشتیم که این خود نشان دهنده جایگاه ووشو در کشورمان است.

وی در خصوص فاصله دو رشته ساندا و تالو کشورمان، تصریح کرد: تالو رشته ای مشابه ژیمناستیک زمان بر است و نتیجه آن در بلندمدت دیده می شود و باید بدانیم که این رشته تعلقی به کشورمان ندارد و تمامی فنون آن زادگاهش در شرق آسیا است.

علی‌نژاد با بیان اینکه در کشورمان رزمی کاران بیشتر به دنبال مبارزه هستند و تعداد تالوکاران بسیار کمتر از سانداکاران است، اظهار کرد: در رده های پایه تمرکزمان را بیشتر کرده و با برنامه پیش می رویم و همانطور که در بازی های آسیایی شاهد مدال در تالو در بخش بانوان بودیم امیدواریم در سال 2018 چهره جدیدی از تیم ملی در مسابقات جهانی ببینیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.