به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: امروز دشمن از نظام جمهوری اسلامی ایران و از بنیانگذار و ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) ناراحت و عصبی است لذا با همه دشمنی هایش در طول این40 ساله انقلاب اسلامی امروز خود را ذلیل و ناتوان تر و ایران را پرنفوذ و مقاومت تر می بینید و این موفقیت ها برای دشمنان بسیار سخت و ناراحت کننده است.
وی ادامه داد: این همه دشمنی ها و زبونی دشمنان از نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل اتکال مردم ایران به خدا، داشتن بصیرت، وحدت و مجاهدت های شهدا و خانواده های شهداست و اگر می خواهیم دشمنان زبون و خوارتر شوند، می توانیم موفق تر عمل کنیم.
معاون اول قوه قضاییه ابراز داشت: دشمنان ما به خصوص آمریکا برخلاف موازین بین المللی به زور اموال کشورها را بلوکه می کند و با این ظلم ها شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها را برمردم تحمیل می کنند.

**تحریم ها را دور می زنیم
محسنی اژه ایبا اشاره به 40 سال رویارویی همه قدرت های سلطه با یک کشور جمهوری اسلامی ایران و نرسیدن به هدف های خودخواهانه خود، یاد آور شد: پیروزی ها و موفقیت های چهل ساله جمهوری اسلامی ایران برای شیطان بزرگی مثل آمریکا بسیار سنگین است.
وی گفت: تا زمانی که دشمنان ما چنین فشارهایی را برما تحمیل می کنند باید برای ادامه زندگی عزتمندانه خود تحریم ها را دور بزنیم و منتظر آنها نباشیم.

**آمریکا به دنبال بزک کردن چهره خود است
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز دشمنان ما علاوه بر جنگ اقتصادی به طور مشخص در ماههای اخیر برای سال جاری برنامه ای در وزارت امور خارجه ایران دارند و آن هم بزک کردن چهره آمریکاست.
اژه ای گفت: آنها با برنامه ریزی میلیون ها دلار هزینه برنامه دارند در وزارت خارجه ما کاری کنند که شیطان بزرگ را بزک کرده و گفته شود آمریکا آن مقداری هم که می گویند خودخواه و سلطه گر نیست و می توان با او مذاکره کرد.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مشخص وزارت امورخارجه آمریکا در سال جاری این است که تلاش شود با بزک کردن از چهره شیطان بزرگ، میزان تنفر مردم ایران و آزادی خواهان دنیا از آمریکا کم شود.
اژه ای یادآورشد: از دیگر برنامه های آمریکا کمرنگ کردن ارزش های انقلابی مردم ایران در داخل این کشوراست و به عنوان مصداق این مردم تا متدین هستند کارشان پیش نمی رود لذا به دنبال این هستند که اعتماد مردم ایران از پیر و جوان را نسبت به ارزش ها و باورهای دینی خود سلب وکمرنگ کنند.

**قبح زدایی از ناهنجاری های اجتماعی هدف بعدی آمریکا
معاون اول قوه قضاییه گفت: برای عملیاتی کردن این مساله، دشمن با استفاده از فضای مجازی برای اشاعه گناه وجرائم و قبح زدایی از ناهنجاری های اجتماعی استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: دشمن به دنبال رواج بی عفتی و بی اخلاقی از جمله مساله عفت و حجاب در بین مردم است، آنها می خواهند مرد ما نسبت به دین خود پایبند نباشند لذا با استفاده از عنصرهای خود آموزش هنجارشکنی از آموزه های دینی را ترویج می دهند.
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: آنها از نوجوانان و جوانان ما می خواهند با پوشیدن لباس های بدن نما و انداختن روسری از سرشان بی حیایی و عفت زدایی را ترویج دهند.
محسنی اژه ای ابرازداشت: با کمال تاسف در پاره ای ازموارد این مساله جا افتاده و برخی دانسته یا ندانسته با برنامه های آمریکا همراهی می کنند و در این مساله حتی خانواده های مذهبی ما در حالت انفعال هستند.
وی ضمن توصیه به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مردم این کشور شهید داده اند مردم غیرتمند نمی توانند این وضعیت را تحمل کنیم چرا منتظریم حتما دستگاه قضایی و حکومتی با چنین پدیده های هنجارشکن برخورد کند چرا از امر به معروف کردن واهمه داریم درحالی که هنجارشکنان باید نگران رفتار خود باشند.

**به موقع با قاچاق و فساد برخورد شود
معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به رییس کل جدید دادگستری استان هرمزگان توصیه کرد: در قوه قضاییه مسائلی مطرح می شود که تک بعدی(حقوقی و قضایی) نیست بلکه مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را دربرمی گیرد لذا با همفکری، مشورت با بزرگان و معتمدین مسائل و مشکلات مردم پیگیری و برطرف کنید.
اژه ای در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به شعار سال، گفت: استان هرمزگان از بزرگترین استان های بندری و تجاری کشور و دروازه ورود و خروج کالا بوده و یکی از راههای ضربه زدن به اقتصاد کشور نیز مساله قاچاق است لذا مبارزه جدی با قاچاق یکی از مهم ترین راهکارهای رونق تولید محسوب می شود.
وی مبارزه صریح و قاطع با افراد مفسد را از دیگر خواسته های خود از رییس کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد و بیان داشت: با مفسدان به خصوص در بخش های اجرایی وحکومتی بدون اغماض برخورد شود.
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: اگر می خواهیم کار ما در مبارزه با فساد موثر باشد باید با قاطعیت و به موقع با فساد برخورد شود.
اژه ای سرعت بخشی به روند پرونده ها، صیانت از مجموعه دستگاه قضا، استفاده از تدابیر مناسب در بحث حقوق عامه، همفکری و استفاده بیشتر از ظرفیت نهادهای مردمی در پرونده های صلح وسازش و جدی گرفتن این موضوع در شورای های حل اختلاف، رسیدگی به امرو زیرمجموعه ها، سرکشی از واحدهای قضایی و رسیدگی به پرونده های اجرای احکام از دیگر توصیه های محسنی اژه ای به رییس کل دادگستری هرمزگان بود.
در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس علی صالحی به عنوان رییس کل دادگستری استان هرمزگان معرفی و از خدمات حجت الاسلام محمد صادق اکبری تجلیل شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.