حجت‌الاسلام حسین صفدری روز پنجشنبه در همایش محمد(ص) بشیر وحدت با حضور رئیس حزب حرکت اصلاح و وحدت لبنان و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، در مشهد افزود: همه رویکردهای آمریکا در برابر ایران از جمله جنگ، سقوط هواپیمای مسافربری و جنگهای نیابتی در طول 40 سال اخیر شکست خورده و امروز هم جمهوری اسلامی ایران برای 50 سال آینده برنامه ریزی می کند.
وی ادامه داد: مشکلات و ضعف هم در کشور وجود دارد و هیچکس منکر آن نیست. کشوری که 40 سال درگیر جنگ، تحریم و فشار اقتصادی بوده طبیعی است مشکلات هم داشته باشد و نتواند با خیال راحت برای حل مشکل اقدام کند.
عضو دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای، همکاری با القاعده و نقض حقوق بشر متهم می کند در حالیکه دروغ بودن این ادعاها بارها ثابت شده است. هیچگاه دنبال سلاح هسته ‌ای نبوده ایم و در مبارزه با تروریسم هم با هیچکس شوخی نداریم. البته صحبتهای آمریکاییها در خصوص توان موشکی ایران و نفوذ منطقه ‌ای صحیح است. توان موشکی ما قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست و از نفوذ خود هم برای به ذلت کشیدن رژیم صهوینیستی استفاده می کنیم.
وی افزود: در شرایط کنونی و تشدید فشارها علما و روحانیون باید نسبت به امید دادن به جامعه، تعامل بیشتر با نسل جوان، حفظ اتحاد و مقابله با جریانهای افراطی و احساسی و همچنین افزایش روح تامین منافع ملی در برابر منافع جزئی، محلی و قومی بیش از پیش تلاش کنند.

* تضعیف جبهه مقاومت تضعیف موضع پیامبر(ص) است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این همایش اظهار داشت: نمی ‌توان مسلمان بود اما در جبهه مقاومت و استکبارستیزی نبود. تضعیف این جبهه و مقابله با آن در حکم تضعیف جبهه پیامبر(ص) در جنگ احزاب است.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای مثل امروز دشمنان برای براندازی اسلام و پیامبر(ص) با هم متحد نشده بودند افزود: در شرایط کنونی ما باید وضعیت خود را در مقابله با دشمنان مشخص کنیم که آیا در جبهه مقاومت قرار داریم یا در این جبهه نیستیم. مقابله با دشمنان اسلام و پیامبر(ص) و دفاع از دین یک اصل و موضع اجتماعی است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز در یک موضع مبارزاتی در برابر کفر جهانی قرار گرفته است. در این چهل سال پیروز بوده و در هیچ جا شکست نخورده است. جریانهای مقاومت نیز در تمام منطقه اسلامی از جمله عراق، لبنان، سوریه، یمن و بحرین به عنوان جریان مولود انقلاب و جریانهای استکبارستیز به وجود آمده اند.
امام جمعه مشهد گفت: دشمن در این چند سال به رو به ضعف، زوال و سستی رفته و جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی عزیزتر و قدرتمندتر شده است. نقطه نهایی جنگ ما با استکبار، جهانی شدن اسلام است.

* مشکل دشمنان با ایران، اسلام سیاسی است
دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت هم در این همایش گفت: دشمنان با اسلام عبادی هیچ مشکلی ندارند مشکل آنها با ایران بخاطر اسلام سیاسی است.
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: دشمنان اسلامی را که در برابر تجاوز صهیونیستها ایستادگی کند و در برابر حقوق مردم یمن بی تفاوت نباشد به عنوان اسلام بد معرفی می کنند.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام عبادت را تشویق می کنند اما آنچه کام دشمنان را تلخ می کند اسلام هویت و سیاسی می باشد لذا رسالت امروز علما ترویج، تبلیغ و تبیین این اسلام است. افتخار می کنیم که پیرو اسلامی هستیم که بی رقیبترین دین در عرصه مبارزه با ظلم است.
او اظهار داشت: در شرایط امروز علما باید موضوع جهاد، بدعت و سنت، ایمان و کفر و توحید و شرک را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

* پیروزی در سایه وحدت
رئیس حزب حرکت اصلاح و وحدت لبنان هم در این همایش گفت: وحدت، دشمنان را کوچک و ذلیل می کند. مجالس و همایشهایی که بر پایه وحدت تشکیل می شود دشمنان را خرد می نماید.
شیخ ماهر عبدالرزاق افزود: با وجود تلاش دشمن در لبنان وضعیت امروز نسبت به سابق خیلی بهتر است و پیروزیهای بسیاری در سایه وحدت برای لبنان در برابر رژیم صهیونیستی رقم خورده است.
'همایش محمد بشیر وحدت' با حضور 850 نفر از علما و روحانیون استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.