به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مختار صادقی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی حاجی آباد با موضوع بررسی علل وعوامل معضلات اجتماعی که در دادگستری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که وضعیت اقتصادی جامعه‌ مناسب نباشد، نمی‌ توان انتظار داشت که آسیب های اجتماعی نیز به سرعت بهبود یابد.
وی ازعوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی به مشکلات اقتصادی و خانوادگی، مشکلات اعصاب و روان ، فضای مجازی، بلوغ زودرس، سن پایین ازدواج و عوامل محیطی و اجتماعی اشاره کرد.
رییس دادگستری حاجی آباد ادامه داد: فقر، بیکاری، دسترسی به روش ‌های خطرناک، سابقه خودکشی در نزدیکان، دسترسی نداشتن به مشاوران مجرب در حوزه سلامت روان و نبود امکانات یادگیری مهارت ‌های زندگی و تاب‌ آوری از دیگر عوامل محیطی موثر در بحث آسیب های اجتماعی است.
صادقی خودآگاهی هیجانی، جرات ورزی و احترم به خود، مشارکت، مسوولیت پذیری اجتماعی و روابط اجتماعی، مدیریت استرس و کنترل هیجان و شادی را بخشی از شاخص های سلامت روانی اجتماعی عنوان کرد که می توان فعالیت های فرهنگی خوبی را در راستای سلامت روان اجتماعی انجام داد.
رییس دادگستری حاجی آباد با اشاره به اینکه بهبود شاخص های سلامت روان به توسعه زیرساخت ‌های سلامت روانی بستگی دارد، یاد آور شد: برای جلوگیری از افزایش پرونده های طلاق و آسیب های اجتماعی دستگیری از نیازمندانی است که به دلیل فقر اقدام به درخواست طلاق می کنند.
وی افزود: تشکیل و پیگیری این کارگروه تنها بررسی عوامل خودکشی و ناهنجاری های اجتماعی در شهرستان حاجی آباد است تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های مفید در راستای رفع این آسیب ها قدم های مثبت برداریم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد نیز گفت: هیچ معضل اجتماعی بی علت نیست و خودکشی نیز خارج از این قاعده نبوده و علت های متفاوتی برای آن وجود دارد که مهمترین آن نبود خودباوری است.
کاظم قاسم زاده افزود: مشکلاتی چون اعتیاد، افسردگی، ناامیدی در بین جوانان از مشکلات عمده ای در حال تهدید در بین نسل جوان امروز شده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.