یونس جاوید نسب روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه فرهنگی با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی و انتقال میراث فرهنگی جامعه که یکی از کارکردهای آموزش و پرورش است در مدارس ابتدایی البرز به اجرا درآمد.
وی بیان داشت : با اجرای این جشنواره دانش‌آموزان در فضای ایجاد شده و در خانه دوم خود در کنار دوستان و معلمان به نکوداشت آیین کهن نیاکان خود می‌پردازند و مهارت‌های زندگی را در کنار همدیگر و در فضایی مملو از شادی می‌آموزند.
جاوید نسب ایجاد فضایی با نشاط در مدارس در روزهای پایانی سال، تمرین کار گروهی ، آشنایی دانش‌آموزان با مراسم و آداب رسوم ملی ـ محلی ، ایجاد بستر مناسب رقابت سالم،پرورش حس مسئولیت و خودباوری در دانش‌آموزان، اقدام در راستای حفظ هنجارهای با ارزش و اصیل کشور را از اهداف مهم برگزاری این جشن باستانی در مدارس البرز عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه برنامه نمادین جشن نوروز باستانی در دبستان پسرانه تزکیه آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد،اضافه کرد: چیدن زیباترین سفره هفت سین با توجه به آداب و رسوم محلی، ارائه نمایش نامه ، اجرای سرود همگانی، آیین محلی و بومی، شعر و مقاله از بخش های مهم این جشن باستانی است.
وی ادامه داد:بر پایی نمایشگاه‌ نقاشی، طراحی، روزنامه‌دیواری، پوستر، نشریات، کتاب ،اجرای مسابقات و بازی‌های بومی و محلی ازجمله محورهای این جشن باستانی در مدارس البرزاست.
استان البرز 250 هزار دانش آموز ابتدایی در 1000 مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.