به گزارش ایرنا، محسن یکتاپور روز چهارشنبه در نشست بررسی ظرفیت های آبزی پروری شهرستان حاجی آباد با اشاره به اهمیت آبزی پروری به ویژه شهرستان های دور از ساحل، استفاده چند منظوره از منابع آبی این شهرستان را یکی از مزیت های مهم در حوزه آبزی پروری دانست.
وی در ادامه افزایش سهم هرمزگان در بازار جهانی آبزیان، افزایش سرانه مصرف آبزیان، ارز آوری و ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهر ها را از دیگر مزیت های آبزی پروری در شهرستان حاجی آباد برشمرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: میگوهای رونبرگی آب شیرین و میگوی وانامی آب شور و ماهیان گرمایی شامل کپور نقره ای، سرگنده، کپور معمولی، کپور نقره ای، کپور علفخوار و ماهیان خاویاری از مهم ترین آبزیان قابل پرورش در این شهرستان هستند.
به گفته یکتاپور، شهرستان حاجی آباد افزون بر 3 هزارتن ظرفیت آبزی پروری دارد که تاکنون برای تولید حدود 100 تن انواع آبزی مجوز صادر شده است.

**آبزی پروری در شهرهای دور از ساحل راهی برای کاهش فشار صید
در ادامه این نشست مدیر کل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران، آبزی پروری در شهرهای دور از ساحل یکی از راهکارهای مهم در کاهش فشار صید بر ذخایر طبیعی دانست.
ناصر کرمی راد گفت: سازمان شیلات ایران از توسعه آبزی پروی در شهرهای دور از ساحل و منابع آبی شیرین حمایت می کند.
وی با بیان این که شیلات هرمزگان گام های خوبی در این زمینه برداشته است، افزود: حمایت این سازمان از سرمایه گذاران در این بخش بدون شک نقش مهمی در رونق تولید و رشد اقتصاد منطقه دارد.

**پرورش ماهی تیلاپیا در حاجی آباد نیازمند موافقت محیط زیست است
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان نیز برخورداری شهرستان حاجی آباد از رودخانه ها، زمین های باتلاقی مستعد پرورش آبزیان، استخرهای ذخیره آب کشاورزی منطقه و سدهای آبخیز داری شهرستان را از ظرفیت های زیرساختی آبزی پروری این شهرستان عنوان کرد.
عبدالرسول دریایی گفت:برداشت ماهی خاویاری پرورشی از حاجی آباد و در روستاهای جایین و طارم در سال گذشته از موفقیت های مهم این شهرستان در حوزه آبزی پروری است.
وی ادامه داد: کیفیت و ضریب تولید ماهیان تولید شده در حاجی آباد بسیار بالاتر از حد مناسب است و این مهم نقطه قوتی برای صنعت آبزی پروری در این شهرستان است.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان یادآور شد: نیاز به بچه ماهی در حاجی آباد برای سال98 افزون بر 54هزار قطعه است.
وی پرورش ماهی تیلاپیا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی را از ظرفیت های قابل ایجاد حاجی آباد عنوان کرد و افزود: بدون شک این مهم نیازمند موافقت سازمان حفاظت محیط زیست است.

**آبزی پروری نقش مهمی در اشتغال زایی دارد
فرماندار حاجی آباد نیز بخش مرکزی حاجی آباد، باغات، منطقه شهدادی، سیرمند و فارغان را از منطقه های مستعد آبزی پروری دراین شهرستان اعلام کرد.
حمید جهانگیری با اشاره به جایگاه حاجی آباد در افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: آبزی پروری علاوه بر رونق تولید و افزایش صادرات غیر نفتی می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی کشاورزان داشته باشد.
شهرستان حاجی آباد با حدود 66 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.