به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز شنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در استان افزود: با برگزاری جشنواره های علمی و پژوهشی همچون خوارزمی و جابربن حیان در واقع فرصت های مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و توسعه ی دانش کاربردی در مدرسه ها فراهم می شود.
وی بیان داشت: اولویت سند تحول بنیادین در واقع گسترش فرهنگ پژوهش، خودباوری و کارآفرینی در مدرسه ها است که این مهم محور جشنواره های جابربن حیان در دوره ابتدایی و نوجوان و جوان خورازمی در دوره متوسطه است.
این مسوول اظهارداشت: آموزش و پرورش با برگزاری جشنواره‌های علمی به دنبال معرفی نفرهای اول تا سوم نیست بلکه جشنواره‌ها یک دورهمی علمی است که دانش‌ آموزان شرکت ‌کننده بتوانند از تجربه های یکدیگر استفاده ‌کنند.
دادی زاده سرخایی یاد آورشد: پژوهش و تحقیق عامل مهمی در رونق تولید و تحقق شعار سال است و در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی و رونق و شکوفایی آن، آموزش و پرورش توجه ویژه ای بر فراهم کردن بستر رشد استعدادها در جهت حمایت از تولید ملی دارد.
وی تاکید کرد: به طور قطع با تقویت سطح علمی مقالات امکان حضور دانش آموزان در سطح ملی و فراملی فراهم است و دانش آموزان هرمزگانی ثابت کرده اند در این عرصه پیشتاز و افتخارآفرین هستند.

** رقابت330 دانش آموز هرمزگان در مرحله استانی جشنواره خوارزمی
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: در مرحله استانی پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی 330 دانش آموز منتخب این استان در 6 محور از 22 منطقه آموزشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
محمد قویدل افزود: درنهایت 11 طرح برگزیده در هرمزگان انتخاب و به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافتند.
وی بیان داشت: زبان و ادبیات فارسی، فعالیت های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی، دست سازه ها، پژوهش و بازارچه های کار و فن آوری از محورهای 6 گانه جشنواره خوارزمی است.
این مسوول اظهارداشت: در این جشنواره دانش آموزان دوره اول متوسطه هرمزگان به مدت 2 روز جلوه های زیبایی از کار گروهی و تحقیق و پژوهش خود را به نمایش گذاشتند.
قویدل یادآورشد: جشنواره خوارزمی با رویکرد کارآفرینی و با هدف فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادها در حوزه خلاقیت، ابداع و اختراع در جهت رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.