رییس هیات روستایی و بازی های بومی محلی هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره از مسابقات که 67 نفر به صورت تیمی و انفرادی از 4 استان هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر شرکت کردند، در رقابت های تیمی پس از هرمزگان، استان های فارس و کرمان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
جعفر متقی افزود: این مسابقات در 6 رشته شامل هفت سنگ مهارتی، چوب کشی، کشتی سنتی، دارپلان، الختر (رمازا) و طناب کشی برگزار شد.
وی بیان داشت: در رشته هفت سنگ مهارتی محمد ابراهیمی از فارس، نادر جوشن پور از کرمان و حبیب الله پیشوایی از بندرعباس به ترتیب اول و سوم شدند.
رییس هیات روستایی و بازی های بومی محلی هرمزگان یادآورشد: در رشته چوب کشی نیز محمد تنگ ارمی از بوشهر به مقام اول رسید و محسن جوشن پور از کرمان حسن پالنگ از بندرعباس دوم و سوم شدند.
متقی گفت: در رشته کشتی سنتی منفی 80 کیلوگرم حمزه مرادی از میناب، علی کبابی از هرمز و سید سام جعفری از بوشهر اول تا سوم شدند و در کشتی سنتی مثبت 80 محمد رضا مرادی از میناب، منصور قریشی از بندرعباس و مصیب دهقانی از هرمز به ترتیب اول وسوم شدند.
وی ادامه داد: در رشته دارپلان نیز حسین فریدونی از بوشهر در جایگاه نخست، مسلم توکلی از فارس بر سکوی دوم و علیرضا خاکساری از کرمان در جایگاه سوم ایستادند.
این مسوول ورزش های بومی محلی در هرمزگان ادامه داد: در رشته الختر (رمازا) نیز تیم فارس به مقام اول دست یافت و تیم های هرمز و کرمان به ترتیب دوم وسوم شدند.
متقی ادامه داد: در رشته طناب کشی نیز طناب کشی میناب، بندرعباس و هرمز مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی گفت: جشنواره بازی های بومی محلی با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و احیای فرهنگ بازی های بومی فراموش شده، برگزار شد.
در استان هرمزگان بیش از 100 نوع بازی بومی محلی شناسایی شده است.
دهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.