به گزارش ایرنا، «فرهنگ مردم بندرلنگه (حوزه خلیج فارس)» نوشته فهیمه باقری به کوشش مهدی باقری و«دلایل حقوقی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه گانه» نوشته عبدالنعیم شهریاری به چاپ رسیده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در مراسم رونمایی از این کتاب ها گفت: خلیج فارس از قبل از اسلام تاکنون همواره در قلمرو و مالکیت ایرانیان بوده و ما هرگز اجازه تغییر و تخصیص نام جعلی به این منطقه مادری را نخواهیم داد.
مهدی باقری ابراز داشت: افزودن عنوان جعلی به این منطقه هرگز نمی تواند اسناد تاریخی را تغییر دهد و این تنها نشان از کینه توزی و دشمنی استعمارگران بزرگ است که می خواهند بر اسناد تاریخی و حقانیت کشور ایران بر این منطقه سرپوش بگذارند.
وی با اشاره به معاهدات بین المللی، قراردادهای حقوقی و تفاهم نامه های همکاری بین کشورهای منطقه خلیج فارس بیان داشت: تمام این اسناد به روشنی بر نام خلیج فارس تاکید دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس یادآورشد: امروز کتابخانه های شرق و غرب پر از کتاب های تاریخی و اسنادی است که بر نام خلیج فارس تاکید دارد.
باقری اظهارداشت: هویت منطقه و هویت اسلامی ایرانی با خلیج فارس گره خورده است و کسانی که نمی خواهند این مهم را ببینند آن را انکار می کنند.
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.