به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر یکشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی هرمزگان و رئیسان شوراهای اسلامی شهرستان های استان با تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها، اظهار داشت: مدیران موظف هستند که به نظرات و درخواست های اعضای شوراها توجه نموده و تعامل و ارتباط مناسب، شفاف و سالم با همه شوراها داشته باشند.
وی افزود: شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان هرمزگان در مجموع عملکرد مثبت و مناسبی در راستای ارائه خدمت به مردم در شهرها و روستاها داشته اند و این امر بیانگر تدبیر و کار جمعی مناسب شوراها در این استان است.
استاندار هرمزگان گفت: شوراها در عین هماهنگی و تعامل با شهرداری ها و دهیاری ها، باید نظارت کافی را بر عملکرد آنها داشته باشند و مطالبه گر ارائه خدمت به مردم در شهرها و روستاها باشند و در صورت کوتاهی به شهرداران و دهیاران تذکر دهند.
همتی با بیان اینکه اعضای شوراها از استعدادهای محیطی هر منطقه شناخت خوبی دارند، اظهار داشت: در انجام امور مختلف باید از مشورت شوراها استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: امسال از سوی وزارت کشور شهرستان بشاگرد به عنوان شهرستانی که برنامه‌ های ویژه در راستای کاهش محرومیت و ایجاد اشتغال و تولید در آن به اجرا در می آید، انتخاب شده است.
همتی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات آبرسانی از سد جگین به بشاگرد است که کار بسیار مهمی برای این شهرستان محسوب می شود.
وی افزود: آبرسانی به 55 روستای شهرستان بشاگرد از سد سهران نیز در حال تکمیل می باشد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در مناطق شرقی هرمزگان از جمله شهرستان بشاگرد مشوق های خوبی توسط دولت در نظر گرفته شده که از جمله آن کاهش 50 درصدی نرخ سود تسهیلات بانکی و همچنین پرداخت هزینه های بیمه ریسک از سوی دولت است.
همتی ابراز داشت: با تمرکز بر روی ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بشاگرد تلاش می کنیم تا میزان رفاه مردم در این شهرستان را به سطح قابل قبولی برسانیم و شاهد ایجاد اشتغال گسترده در آن باشیم.
وی با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری با مشارکت مردم در سراسر این استان، تصریح کرد: این اقدام، کار بزرگی است که موجب مهار روان آب ها، جلوگیری از تخریب خاک، تامین آب شرب و همچنین ایجاد جاذبه های گردشگری در مناطق مختلف استان شده است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: در بشاگرد نیز احداث این سازه ها در مقیاس مناسبی در مناطق مختلف این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.
همتی اظهار داشت: در حوزه درمان نیز پیگیر استقرار پزشکان متخصص در رشته های مختلف، در شهرستان بشاگرد هستیم وهمچنین احداث دو دبیرستان شبانه روزی نیز در این شهرستان در حال پیگیری و اجرا است.
شهرستان بشاگرد در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و از جمله مناطق محروم کشور است که البته در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دولت تدبیر و امید گام های سازنده ای در جهت رفاه و آبادانی این منطقه برداشته شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.