به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مسئولین اجرایی استان با موضوع توسعه بیمارستان شفا خرم‌آباد با بیان اینکه فاز سوم این بیمارستان در حال احداث است، افزود: این کار، اقدامی ارزشمند و اثرگذار است که در صورت اجرایی شدن، بیش از یکهزارنفر اشتغال‌زایی دارد.
وی افزود: این مجموعه درمانی بخشی از نیاز مردم به خدمات سلامت را رفع می‌کند و با توجه به اینکه بدون اتکای به منابع دولتی انجام شده گامی موثر در استان بوده که 700شغل را ایجاد کرده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه گاهی برای ایجاد یک شغل 20 تا 30 میلیارد ریال باید هزینه کرد، گفت: با حدود یکصد میلیارد ریال بین 300 تا 400 نفر شاغل می‌شوند؛ این حوزه علاوه بر اینکه مشکل درمان را رفع می‌کند ایجاد اشتغال نیز دارد.
وی 80 درصد ایجاد اشتغال در دنیا را مربوط به بخش خدمات عنوان کرد و اظهار داشت: راه‌حل مشکل اشتغال همان خدمات بوده که بخش سلامت مهمترین قسمت آن می باشد.
خادمی با اشاره به اینکه در حوزه کالا وجود بازار مهم است، گفت: خوشبختانه در بخش سلامت بازار وجود دارد.
استاندار لرستان پزشکان را قشری دانست که در بخش سلامت جامعه و اشتغال می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و افزود: متاسفانه برخی سرمایه خود را در حوزه‌های دیگری هزینه می‌کنند و در ایجاد اشتغال تاثیرگذار نیستند.
خادمی گفت: اگر فردی در استان جویای کار باشد این اقدامات نشان می‌دهد که اشتغال وجود دارد و باید در زمینه ترکیب توریسم طبیعی با انسانی و توریسم‌درمانی اقدام کرد و آن را یکی از سیاست‌های توسعه استان قرار دهیم.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.