به گزارش ایرنا، علیرضا بهمن نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 714 فوتی شامل (606 بزرگسال، 105 نوزاد و سه اعضای بدن) در آرامستان شهرداری بندرعباس به خاک سپرده شدند و 725 فوتی نیز پس از غسل به خارج از شهر حمل شده است.
رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس اظهار داشت: در سال 97 همچنین تعداد 2 هزار و 29 حمل فوتی در این سازمان صورت گرفت که 537 سرویس درون شهر، 807 سرویس خارج از شهر و 107سرویس نیز استانی بوده است.
بهمن نژاد یاد آورشد: 104 سرویس ‌دهی توسط خودروهای سازمان آرامستان شهرداری و 474 سرویس نیز به صورت رایگان جهت کمک به افرادی که توان مالی کافی را نداشتند، انجام شده است.
وی ادامه داد: غسل، کفن و دفن درگذشتگان توسط آرامستان شهرداری بندرعباس و با همکاری دستگاه هایی همچون پزشکی قانونی، ثبت احوال، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز امدادی، امنیتی و انتظامی صورت می گیرد.
رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس اظهارداشت: مدیریت حمل درگذشتگان و اعطای مجوز، لغو و تمدید فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این زمینه نیز از دیگر وظایف این سازمان است.
بهمن نژاد یاد آور شد: خرید 2 دستگاه خودروی حمل متوفی، جانمایی قطعه خانواده شهدا و احداث مسیر ارتباطی ایمن از غسالخانه به نمازخانه از دیگر اقدام های صورت گرفته سازمان آرامستان شهرداری بندرعباس در سال گذشته است.
وی اظهارداشت: احداث قطعه هنرمندان و ورزشکاران، راه اندازی بازارچه سنگ تراشی، تولید و کاشت 5 هزار نشاء گل فصلی و ساخت یک پارک بازی ویژه کودکان از سوی این سازمان در حال انجام است.
بهمن نژاد با اشاره به راه اندازی مرکز اعزام حمل متوفی در این سازمان ادامه داد: سامانه 137 شهرداری به صورت شبانه روزی و 09176160757 و 09176160767 مرکز اعزام حمل متوفی آماده خدمات رسانی به شهروندان است.
وی افزود: هم اکنون تعداد 13هزار و 644 متوفی در آرامستان بهشت زهرا (س) بندرعباس به خاک سپرده شده‌اند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.