حمیدرضا میرزاییان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 43 بوستان و پارک بازی کودکان توسط شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان راه اندازی شده که بخش زیادی از آن ها به دلیل جانمایی غیراستاندارد و وسایل بازی غیراستاندارد، برای کودکان غیر ایمن است.
وی بیان کرد: پارک های بازی در روستاها به خوبی جانمایی نشده و این مکان ها در مجاورت خیابان و جاده اصلی قرار گرفته اند که امکان ورود کودکان به خیابان در هنگام بازی وجود دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون با تاکید بر استاندارد سازی اسباب بازی و مکان های بازی تصریح کرد: برای افزایش ایمنی و کاهش صدمه به کودکان باید از وسایل بازی پلاستیکی، انطباق زمین با ارتفاع سقوط وسیله بازی و استفاده از وسایل بازی استاندارد و از کف پوش در این مکان ها استفاده شود.
وی نبود کف پوش استاندارد در زمین های بازی باعث مصدوم شدن کودکان هنگام بازی اعلام کرد و یادآورشد: برای پیشگیری از این حوادث نیاز به اصلاح بوستان های بازی و اصلاح جانمایی آنهاست.
میرزاییان با بیان اینکه باید در اطراف بوستان های همجوار با جاده و خیابان نرده حفاظتی نسب شود، خاطرنشان کرد: نصب این نرده ها به افزایش ایمنی کودکان در هنگام سرگرمی و بازی می شود.
تیران و کرون دارای سه بوستان بازی در شهرها و بیش از40 بوستان شادی در روستاهاست که بیش از 10 هزار کودک این شهرستان از این مکان ها استفاده می کنند.
این شهرستان بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.