به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب روز سه شنبه در تشریح عملکرد سال گذشته بنادر غرب هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 61 پیام اضطرار و 16عملیات جستجو و نجات توسط مرکز جستجو و نجات دریایی ((MRCC بنادر غرب هرمزگان در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی انجام شد.
وی بیان داشت: پارسال بیش از 468 هزار و 694 هزار مسافر و گردشگر از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزیره های خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند که 17 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.
این مسوول اظهارداشت: در بخش مسافرت های دریایی بین المللی نیز بندرلنگه توانست سال گذشته
با رفت و آمد دریایی 26 هزار و 345 نفر مسافر، افزایش 3 درصدی را کسب کند.

* جابجایی 8 میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان
مدیربنادر و دریانوردی لنگه همچنین از جابجایی هشت میلیون و 578 هزار و 632 تن کالا طی سال گذشته در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.
عسکری نسب اضافه: یک میلیون و 911 هزار و 894 تن از این کالاها غیرنفتی و 6 میلیون و 666 هزار و 738 تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که بیشتر خودرو بوده نیز به 302 هزار و 373 تن رسید که نشانگر افزایش 73 درصدی در همسنجی با سال 96 داشته است.
این مسوول اضافه کرد: 146هزار و 590 دستگاه خودروی ترانزیتی نیز در 12 ماهه سال گذشته از بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که 52 درصد افزایش نشان می دهد.

*کاهش 56 درصدی واردات غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه یادآورشد: 76 هزار تن کالای غیرنفتی در سال گذشته وارد بنادرغرب هرمزگان شد که این میزان در همسنجی با سال پیش از آن 56 درصد کاهش داشته است.
عسکری نسب افزود: همچنین در سال گذشته 887 هزار و 169 تن کالای غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که این کالاها بیشتر شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

* افزایش 11 درصدی صادرات محصولات کشاورزی و دامی
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه یادآورشد: در سال گذشته حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به 245 هزار و 24 تن رسید که افزایش 11 درصدی را نشان می دهد.
عسکری نسب، تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه و بنادر تابعه آن را 10 هزار و 468 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان یک هزار و 112 فروند شناور بالای هزار تن و 21 هزار و 262 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 315 TEU کانتینر پُر در این بندر تخلیه و بارگیری شد که افزایش 4 درصدی را شاهد بودیم.
وی گفت: همچنین در بخش مسافرت های دریایی بین المللی نیز بندرلنگه توانست با رفت و آمد دریایی 26 هزار و 345 نفر مسافر، افزایش 3 درصدی را کسب کند.
بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
بندرهای غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهید رجایی و باهنر سومین بندرتجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.