به گزارش ایرنا، داریوش باقر جوان روز دوشنبه در بازدید از راه های استان افزود: تنها رفت و آمد در 5 هزار و 800 کیلومتر از راه‌های روستایی ساخته نشده ‌آن هم به علت تشکیل گل و لای، به کندی پیش می رود.
وی یاد آورشد: با شناسایی نقاط گلوگاهی و اعزام به موقع تیم‌های واکنش سریع به محل در زمان تشدید بارندگی، از ایجاد شرایط بحرانی جلوگیری می‌ شود.
مدیر کل راهداری هرمزگان اظهارداشت: این اداره کل با پیگیری هشدارها و اخطاریه‌ های هواشناسی نسبت به شرایط جوی در آمادگی کامل قرار داشت و با بررسی دقیق موقعیت جغرافیایی راه‌ها و ابنیه فنی اقدامات لازم را در دستورکار قرار داد.
باقرجوان ادامه داد: با تمرکز سامانه‌های بارشی بر مناطق غرب و شمال هرمزگان، نیروی انسانی و‌ تجهیزات لازم در این مناطق متمرکز و اقدام های لازم به منظور پیشگیری از وقوع حادثه بر اثر جاری شدن سیلاب بر روی پل‌ها، آب‌ بند‌ها و ‌آب‌ رو‌ها انجام شد.
وی با اشاره به این که «مدیریت بحران به معنی انجام یکسری اقدام های بهم پیوسته پیش، حین و بعد از وقوع بحران است»، گفت: اداره کل راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در نوروز امسال توانست علاوه بر ساماندهی جاده‌های استان در زمان بارندگی در قالب ارسال نیرو و ماشین ‌آلات به استان‌ های سیل‌ زده نیز کمک رسانی کند.
باقر جوان تصریح کرد: هرمزگان دارای 13 هزار و 400 کیلومتر راه، 3 هزار و 900 دستگاه پل (از دهانه 2 تا 400 متر) و 3 هزار و 600 آب نما (از 10 تا 500 متر) است که نیروهای راهداری و تیم‌ های واکنش سریع استان با هوشیاری کامل اقدام های لازم پیش از وقوع سیل احتمالی بر ‌روی آن‌ها انجام داداند.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای هرمزگان از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارندگی و بروز سیل نکات ایمنی را رعایت کرده و با راهداران همکاری لازم را داشته باشند و از نزدیک شدن به مسیل رودخانه‌ها بطور جدی خوداری کنند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.