سرهنگ علی اسفندانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نقاط حادثه خیز بر اساس شاخص هایی همچون تعداد تصاف های منجر به فوت و آسیب دیدگی شناسایی و پس از اولویت بندی ایمنی و استاندارد سازی می شوند.
وی ادامه داد: نقاط حادثه خیز در بررسی هایی که توسط راهداری، پلیس راه و وزارت کشور صورت می گیرد، مشخص و اعلام می شود.
رییس پلیس راه هرمزگان بیان داشت: وجود 29 نقطه پرتصادف در هرمزگان از سوی وزارت کشور تایید شده و باید بودجه لازم جهت اصلاح نقاط تخصیص یابد.
اسفندانی تصریح کرد: تاکنون از این 29 مورد ، هشت مورد اصلاح شده، 11 مورد با نصب تابلو آشکار سازی شده و در خصوص سه مورد نیز هنوز هیچ اقدامی از سوی دستگاه های مسوول صورت نگرفته است.
وی در خصوص حادثه خیزترین محورهای هرمزگان، گفت: در سه سال اخیر بیشترین تصادف های استان در محورهای رودان و میناب در شرق هرمزگان اتفاق افتاده است.
رییس پلیس راه هرمزگان بیان داشت: کم عرض بودن مسیرها، دو طرفه بودن و نقص علائم (هم تابلو و هم خط کشی) از جمله مهمترین دلایل بروز حوادث در این محورها در کنار خطای کاربر وسایل نقلیه است.
وی با اشاره به طرح ترافیکی پلیس ویژه نوروز 98 در هرمزگان، گفت: در این طرح حدود چهار هزار نفر از نیروهای اورژانس، پلیس راه، هلال احمر، عوامل انتظامی و راهداری شرکت کردند.
سرهنگ اسفندانی تعداد دوربین های نصب شده در جاده های هرمزگان را 134 دستگاه اعلام کرد و بیان داشت: از این شمار 82 دستگاه ثابت و مابقی سیار است.
وی شعار طرح ترافیکی نوروز 98 را پرهیز از خطر، آرامش در سفر عنوان کرد و افزود: 60 دستگاه خودرو نامحسوس نیز در این طرح برای کنترل تخلف های حادثه ساز در جاده های هرمزگان فعال شدند.
رییس پلیس راه هرمزگان با بیان اینکه خط قرمز پلیس تخلف های حادثه ساز است، گفت: از جمله این تخلف ها سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و حرکات مارپیچ است که با متخلفان برابر قانون برخورد شد.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.