به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری هرمزگان در سال 98 ضمن تبریک سال نو به مسوولان و مردم این استان اظهار داشت: هم اکنون گروهی درحال شناسایی اموال اداره های دولتی هستند.
وی ادامه داد: همه مدیران و اداره های دولتی آماده دریافت مجوز فروش و هزینه کرد درآمد حاصله در هرمزگان باشند، در حال حاضر از این اموال استفاده درست نمی شود.
رییس شورای اداری هرمزگان اضافه کرد: برای جلوگیری از واریز درآمد حاصل از فروش این اموال به حساب خزانه در حال گفت و گو و نامه نگاری با سران قوا برای دریافت مجوز ویژه هستم.
همتی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال با فروش اموال شرکت آب منطقه ای می توان سدهای استان را احداث و تکمیل کرد و یا با فروش اموال جهاد کشاورزی پروژه های این سازمان را به سرانجام رساند، این ها اموال مردم است.

** هرمزگان برای پذیرش 10 میلیون گردشگر آماده شود
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این استان در بخش های گوناگون دارای ظرفیت های اقتصادی فراونی است که به دلیل معطل گذاردن آنها باید از سوی مردم مورد مواخذه قرار گیریم.
همتی یاد آور شد: یکی از این ها بخش های گردشگری است که باید زیرساخت های این استان را برای پذیرش 10 میلیون گردشگر آماده کرد.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف نیاز به یک مدیریت جهادی، علمی و اصولی و همکاری مردم و بخش خصوصی وجود دارد که با تحقق آن شاهد تحول در اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم این استان خواهیم شد.
رییس شورای اداری هرمزگان بیان داشت: ساحل این استان از شرقی ترین نقطه آن در جاسک تا غربی ترین نقطه آن در پارسیان (گاوبندی)، جزیره های متعدد و دریا، کشاورزی و صنعتی ظرفیت گردشگری هستند.

** هرمزگان ظرفیت تولید 145 هزار تن ماهی پرورشی در دریا دارد
رییس شورای اداری هرمزگان افزود: این استان در حال حاضر ظرفیت پرورش و تولید 145 هزار تن ماهی در دریا را دارد ولی میزان کنونی تولید این استان تنها به حدود 10 هزار تن می رسد.
همتی افزود: این میزان تولید و پرورش ماهی در دریا باید با به مشارکت طلبیدن مردم هرمزگان در محدوده زمانی کوتاه مدت به 50 هزار تن در دریا برسد.

** ظرفیت تولید میگو در هرمزگان باید به 100 هزار تن افزایش یابد
استاندار هرمزگان بیان داشت: اکنون میزان تولید میگوی این استان به 15هزار تن می رسد که باید به مرز 100 هزار تن افزایش یابد و ظرفیت آن هم وجود دارد.
همتی ادامه داد: این ظرفیت را نباید معطل اعتبارهای دولتی گذاشت، ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردمی وجود دارد که از آنها می توان بهره گرفت، در بخش های دیگر همچون محصول های گلخانه ای و کشاورزی هم چنین ظرفیتی وجود دارد.

** صنایع پایین دست فولاد در هرمزگان ایجاد شود
استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای تولید 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان هدف گذاری شده که علاوه بر آن باید صنایع پایین دست این صنعت هم در این استان ایجاد شود.
همتی بیان داشت: با ایجاد صنایع پایین دستی صنعت فولاد در این استان مانند تولید میلگرد علاوه بر تامین نیاز استان، اشتغال بالایی برای جویندگان شغل فراهم می شود.

*** مدیران از نقد نهراسند
استاندار هرمزگان همچنین گفت: مدیران و مسوولان اداره های دولتی از نقد خبرنگاران، امامان جمعه و مردم نهراسند و منصفانه و صحیح پاسخ انتقادها را بدهند.
وی اضافه کرد: اگر توضیح درست باشد منتقدان می پذیرند و اگر نقد وارد باشد موجب بهبود کار می شود، توضیح دادن هم هزینه ای ندارد.

** انتخابات به صحنه شکست دشمن تبدیل خواهد شد
رییس شورای اداری هرمزگان اظهار داشت: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که باید با تلاش و اُمید دادن به مردم این انتخابات را به صحنه شکست دشمن تبدیل کنیم.
همتی اظهار داشت: دستگاه های دولتی حق ورود و بیان مطلبی له یا علیه کسی در انتخابات را ندارد و متخلفان ابتدا عزل و سپس گزارش آنها به سازمان بازرسی ارسال و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

** سال 98 آخرین سال تحریم های آمریکا خواهد شد
استاندار هرمزگان گفت: با پایان یافتن سال 98 دشمن چیزی برای تحریم بیشتر ملت ایران نخواهد داشت زیرا هر آنچه یافته را در سال 97 تحریم کرده است.
همتی این تحریم ها را دور سوم تحریم های آمریکا علیه ملت ایران نامید و افزود: این تحریم ها هرچند در ابتدا موجب التهاب هایی می شد ولی با مدیریت شرایط و چالش ها کنترل شد و روند ثبات گشت.
وی ادامه داد: با پایان سال جاری دولت ها به طبل تو خالی بودن آمریکا پی خواهند برد، اُبهت شیطان بزرگ شکسته می شود و ملت ایران این سال را با وحدت، همدلی و تلاش به سالی ماندگار در تاریخ نظام اسلامی تبدیل خواهند کرد.

** جزیره هرمز دارای کمربند سبز خواهد شد
استاندار هرمزگان گفت: برنامه ریزی شده پساب فاضلاب جزیره هرمز را که اکنون پس از تصفیه به دریا ریخته می شود برای ایجاد فضای سبز در دور این جزیره استفاده شود.

**مشوق برای ایجاد واحد مسکونی در جزایر داده می شود
استاندار هرمزگان افزود: در حال پیگیری اختصاص مشوق هایی برای احداث واحد مسکونی توسط اشخاص در جزیره هستیم که بدین ترتیب هر شخص در صورت تمایل می تواند اقدام به ساخت منزل برای خود کند.

** همایش فرصت های سرمایه گذاری با حضور شخصیت های ملی برگزار می شود
استاندار هرمزگانیاد آور شد: همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان به توصیه سفارش برخی مسوولان بلند مرتبه کشور در 26 و 27 فروردین در بندرعباس برگزار می شود.
همتی افزود: در این همایش شخصیت های ملی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور می یابند و با فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان آشنا خواهند می شوند.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.