به گزارش ایرنا، استان هرمزگان هفته گذشته (10 تا 16 فروردین ماه) به جز حادثه بسیار تلخ و دلخراش حمله سگهای ولگرد و مرگ کودک قشمی در این حادثه هفته به نسبت آرامی را پشت سر گذاشت که در این گزارش برخی از اخبار و رخدادهای مهم این هفته را مرور می کنیم.

**سیاسی
رییس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان جویای وضعیت استان شد و تاکید کرد: جلب رضایت مردم باید در اولویت کار مدیران باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوشنبه هفته گذشته در این تماس تلفنی آخرین وضعیت استان هرمزگان پیرامون بارندگی های اخیر، آبگیری سدها، تردد و شرایط راه های ارتباطی، خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و خدمت رسانی پلیس در تامین امنیت ترافیک را جویا شد.
رییس جمهوری با قدردانی از مهمان نوازی مردم هرمزگان از مسافران نوروزی، از تلاش های نماینده عالی دولت، مدیران کل و ستادی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در خدمت به مردم تقدیر و تشکر کرد.
فریدون همتی استاندار هرمزگان هفته گذشته با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یوم الله 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: این روز نماد حقیقی مردم سالاری دینی است.

**اقتصادی
مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: 7 میلیون و 434 هزار و 644 تن انواع محصولات، مواد معدنی و کالاهای تجاری بوسیله ریل در یک سال گذشته جا به جا شده که درهمسنجی با سال قبل آن یک درصد رشد داشته است.
حسن ماسوری روز شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این کالاها شامل، کانتینر و محصولات ترانزیتی بوده که از طریق ایستگاه های معدن گل گهر و بندرشهید رجایی بارگیری و به مقصدهای داخلی و خارجی ارسال شده است.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: میزان ذخیره سازی میوه تنظیم بازار در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.
سیروس اسدپور روز یکشنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از مراکز توزیع میوه تنظیم بازار هرمزگان افزود: با ورود شبکه توزیع میوه توسط تعاون روستایی قیمت ها نه تنها متعادل شد بلکه از نرخ اولیه نیز پایین تر آمده است.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: صادرات پیاز و سیب زمینی از پانزدهم فروردین ماه ازاین استان ممنوع است.
محمد عباسی روز چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این کار با هدف تنظیم بازار و کنترل توزیع این محصول در داخل کشور انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان گفت: رفت و آمد 9میلیون و 466 و 101 دستگاه درمحورهای مواصلاتی این استان از آغاز طرح نوروزی (25 اسفندماه 97) تا 13 فروردین جاری ثبت شد.
داریوش باقرجوان روز چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد تردد یک میلیون و 145 هزار و 349 مورد از کل ترددها سهم وسیله های نقلیه سنگین بوده است.
تردد کامیون ها و تریلرها در جاده های هرمزگان هفته گذشته در روزهای 14 تا 16 فروردین ماه ممنوع شد.
معاون اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در طرح نظارتی ویژه نوروز 98، واحدهای صنفی متخلف در استان 300 میلیارد ریال جریمه شدند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا پیروی منش روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این میزان جریمه برای یک هزار و 200 واحد صنفی متخلف در هرمزگان اعمال شده است.

**فرهنگی
دفتر همکاریهای مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و مؤسسه فرهنگی ' اکو ' روز پنجشنبه هفته گذشته با رویکرد به تقویت همکاریهای فرهنگی بویژه حوزه گردشگری بین المللی در این جزیره گشایش یافت و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: طرح عیدانه کتاب کانون که از ابتدای تعطیلات نوروز 98 در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوان این استان برگزار شده تا پایان نوروز اجرا می شود..
ناهید سلیمانی احمدی هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف بهره ‌گیری از فرصت ‌های مناسب برای هم ‌نشینی هرچه بیش ‌تر کودکان و نوجوانان با کتاب وهمراهی آنها با فعالیت‌ های خلاقانه مربیان کانون درپایگاه مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس، مرکز فرهنگی هنری کانون بستک و بندرلنگه در حال اجرا است.
تله فیلم تلویزیونی' شوق هنگام' چهاردهم فروردین ماه 98همزمان با عید مبعث ساعت 16 از شبکه اول سیما پخش شد.
تله فیلم 90 دقیقه ای شوق هنگام از سوی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس (هرمزگان) با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری جزیره قشم تهیه شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: شمار فرهنگیان نوروزی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان تا پایان دهمین روز فروردین جاری به 70 هزار خانوار رسید.
موسی دادی زاده روز یکشنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از ستادهای اسکان ناحیه یک و دو بندرعباس افزود: این تعداد خانوار در قالب 755هزار نفر روز است که در این مدت پذیرش شدند.
مردم اقصی نقاط استان هرمزگان ، این حافظان غیور خلیج فارس، براساس یک سنت دیرینه ، سه سنبه هفته گذشته همزمان مقارن با 13 نوروز را به دامان طبیعت رفتند تا خود را برای یک سال کاری پرانرژی و شاد آماده کنند.

**اجتماعی
یکی از تلخ ترین و دلخراش ترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته حمله سگهای ولگرد به یک کودک سه ساله در یکی از روستاهای شهرستان قشم در استان هرمزگان بود که موجب مرگ کودک شد.
فرماندار شهرستان قشم روز سه شنبه هفته گذشته در خصوص این حادثه اظهار داشت: متاسفانه این حادثه تلخ روز گذشته در محله مسجد بلال روستای رمکان رخ داده است.
علیرضا نصری بیان داشت: در این حادثه شش قلاده سگ ولگرد به یک کودک سه ساله حمله کرده و شکم وی را دریدند.
وی ابراز داشت: متاسفانه این کودک به دلیل شدت جراحت های وارد شده در همان ساعت های اولیه جان خود را از دست داد.
به دنبال این حادثه ایرج حیدری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان دستور سریع بررسی موضوع را به فرماندار قشم صادر و خواستار برخورد با هر گونه کوتاهی و اهمال در این مساله شد.
هفته گذشته دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر حسین فرشیدی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان منصوب کرد..
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: این نهاد با هدف جمع ‌آوری کمک به بازسازی منازل و تامین لوازم ضروری زندگی سیل ‌زدگان گلستان، پویش «رفیق گلستان باشیم» در استان راه‌اندازی کرد.
علی الهیاری روز یکشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: مردم خیر هرمزگان می ‌توانند با واریز کمک‌های خود به شماره کارت 6037991899960169 و یا شماره‌حساب 0111116060008 نزد بانک ملی در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند.
مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میناب از ارسال نخستین محموله کمک های مردمی این شهرستان به سیل زدگان استان گلستان خبر داد.
ستوان یکم پاسدار احمد رنجبرزاده روز یکشنبه هفته گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: محموله کمک های مردمی میناب شامل آب معدنی، مواد غذایی، پتو، لباس، کفش، مواد بهداشتی و حبوبات است که با همکاری سپاه منطقه ارسال شد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات سه نفر در غرب استان در شهرستان پارسیان با تلاش و همکاری همیاران ناجی در این منطقه خبر داد.
اسماعیل مکی زاده شامگاه دوشنبه هفته گذشته به خبرنگاران اظهار داشت: این سه نفر با یک فروند قایق تفریحی بادی و با وجود هشدار نسبت به شرایط نامساعد جوی به دریا رفته و گرفتار طوفان می شوند که با تلاش نیروهای امداد و نجات از غرق شدن نجات یافتند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی بندرعباس گفت: نیروهای این سازمان طی یکسال گذشته موفق به نجات یک هزار و 684 نفر در حوادث مختلف دراین شهرشدند.
فرجام دانش روز پنجشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعداد حوادث رخ داده در سال گذشته در بندرعباس یک هزار و 525 فقره است.
وی بیان داشت: پارسال یک هزار و 253 مورد آتش سوزی نیز در بندرعباس رخ داد که علت بروز بیشتر حوادث آتش‌ سوزی در این شهر سهل‌ انگاری است.
سرهنگ علی اسفندانی رییس پلیس راه هرمزگان پنجشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا گفت: در ایام نوروز امسال محور بندرعباس- میناب حادثه خیزترین مسیر در سطح استان بوده است.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی (20 اسفندماه پارسال) تاکنون 16 واحد متخلف عرضه مواد غذایی در این شهرستان تعطیل شد.
دکتر یحیی میرزاده روز پنجشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این واحدها به دلیل عرضه اقلام تاریخ مصرف گذشته و رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی بازرسان بهداشت تعطیل شدند.

**دفاعی، نظامی، انتظامی
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت های بسیاری دست یافته ایم و ایران اسلامی در اوج توانمندی دفاعی و امنیتی است.
سرهنگ پاسدار اباذر سالاری روز دوشنبه هفته گذشته در جمع راهیان نور دریایی خلیج فارس اظهار داشت: ما فرزندان عاشورا هستیم و هیچگاه جنگ طلب نبوده و نیستیم .
وی ادامه داد: دشمن با اقتدار دفاعی وامنیتی که داریم توان ضربه زدن به ما را ندارد اما متاسفانه درامر اقتصادی درحال ضربه زدن می باشد که با کمک مردم حل خواهد شد.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی استان یک محموله سوخت قاچاق به میزان 110 هزار لیتر در شرق هرمزگان در شهرستان جاسک کشف شد.
سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد شامگاه دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان جاسک در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده به قاچاق سوخت با انجام کار اطلاعاتی یک محل انبار سوخت قاچاق را در روستای گتان پایین این شهرستان شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این انبار 5 مخزن با ظرفیت 30 هزار لیتر که به طرز بسیار ماهرانه ای توسط قاچاقچیان سوخت در زیرزمین جاسازی شده و حاوی 110 هزار لیتر سوخت بود، کشف کردند.

**ورزشی
تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با شکست برابر تیم مس شهر بابک ، از صعود به لیگ دسته اول بازماند.
، دیدار این دو تیم عصر یکشنبه هفته گذشته11 فروردین ماه در چارچوب رقابتهای هفته 24 لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار شد.
در این دیدار شاگردان آرش برهانی نتیجه را دو بر یک به مس شهر بابک واگذار کردند و شانس صعود به لیگ دسته اول را از دست دادند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.