به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر چهارشنبه در مراسم روز درختکاری شرکت گندله سازی مادکوش بندرعباس افزود: توسعه اقتصادی و حفظ منابع طبیعی باید به موازات یکدیگر پیش رود که باعث تعطیلی طرح ها و تخریب طبیعت نشود.
وی مشارکت سازمان های مردم نهاد، دانشگاه ها، آموزش و پرورش را در حفاظت از منابع طبیعی با اهمیت دانست و بیان داشت: امروزه شاهد احداث سازه های آبخیزداری با مشارکت بالای مردم هستیم که نشانه اهمیت طبیعت در بین همه اقشار جامعه است.
مقام عالی دولت درهرمزگان خاطر نشان کرد: در اسلام برای کاشت و حفاظت از گیاهان و درختان تاکیدهای بسیاری شده است که در همین راستا باید فرهنگ نگهداری از منابع طبیعی نهادینه شود.
*راهکارهای زیست محیطی توسعه باید مورد توجه باشد
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: برای زیان های توسعه فراصنعتی در محیط زیست راهکارهای بسیاری ارایه شده که اگر توجهی به آن نشود صدمه های جدی را به همراه دارد.
محمد آشوری اضافه کرد: منابع طبیعی باید به عنوان یک اعتقاد و پایه های اساسی توسعه پایدار حفاظت شود تا نسل های آینده از این ظرفیت ها بهره ببرند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این مراسم یادآور شد: این استان دارای یک میلیون مترمکعب جنگل است که حفاظت از آن در اولویت برنامه های اداره کل قرار دارد.
امید ذاکری اظهار داشت: هر هکتار جنگل 2/5 تن اکسیژن نیاز انسان را تامین می کند و کاهش گازهای آلاینده باعث پدیده گرمایش زمین می شود.
وی مشارکت بالای مردم برای اطلاع دادن تخریب ها و تصرف ها در استان از طریق تماس با تلفن 1504 را با اهمیت دانست و افزود: در همین راستا، طی سه سال گذشته 30 هزار دانش آموز را در قالب همیاران طبیعت ساماندهی کرده ایم.
در هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند ماه)، در استان هرمزگان 3 هزار اصله نهال به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود که از این تعداد یک هزار نهال در بندرعباس کاشته خواهد شد.
9944/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.