به گزارش ایرنا، امید ذاکری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفند ماه افزود: امروزه مردم دغدغه حفاظت از منابع طبیعی دارند و حتی گامی جلوتر از ما برداشته اند.
وی، درختکاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، اهدای نهال به متولدین این روز و جشن خانواده، اهدای نهال رایگان در بهشت زهرای باغو و حراکاری در ساحل شهر بندرعباس، شرکت در نماز جمعه توزیع نهال رایگان بین نمازگزاران از برنامه های هفته منابع طبیعی عنوان کرد.
وی ادامه داد: برگزاری نشست با ثبت اسناد و املاک، بازدید از خشکه چین طرح آبخیزداری رضوان، کاشت نهال در پادگان امام سجاد(ع) با حضورهمیاران طبیعت و نشست در دانشگاه هرمزگان همراه با کاشت نهال از از دیگر برنامه های قابل اجرا در طول هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفند ماه است.
این مقام مسوول با اشاره به اهمیت احداث سازه های آبخیزداری در استان خاطر نشان کرد: توسعه این سازه های چند منظوره به دلیل تقویت و احیای پوشش گیاهی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است که علاوه بر 230 میلیارد ریال اعتبارات استان 20 میلیارد ریال دیگر علاوه بر اعتبار قبلی اختصاص داده شد.
ذاکری اضافه کرد: در سال جاری نیز، 23 سازه آبخیزداری مشارکتی ساخته شد که خیران در شهرهای بستک، بندرلنگه و حاجی آباد 100 میلیارد ریال در این زمینه کمک کردند.
وی تصریح کرد: امسال 56 سازه ازمحل صندوق توسعه ملی، 78 سازه از اعتبارات استانی، 9 سازه با مشارکت خیرین، 4 سازه با همراهی بسیج و 353 سازه مردمی انجام شده است که با احداث این سازه‌ها از هدر رفت حدود 73 میلیون مترمکعب روان آب‌ها جلوگیری می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان یادآور شد: در یازده ماهه امسال از 975 هکتار تصرف پیشگیری شده که 848 هکتار با کمک دستگاه های نظامی خلع ید شده است.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.