به گزارش دوشنبه ایرنا، اکنون پنج هزار و 580 نفر متقاضی استخدام در دستگاه های دولتی در استان هرمزگان هستند.
همچنین در حالی که در کشور این آزمون برای 20 دستگاه دولتی برگزار می شود تنها 14 دستگاه اجرایی هرمزگان در این آزمون نیروی انسانی جذب می کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان و ناظر برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در استان در یک نشست خبری که برای تشریح آزمون یاد شده برگزار شده بود اظهار داشت: سهمیه استخدامی استان ها در این آزمون را سازمان امور استخدامی به صورت متمرکز برای استان ها مشخص کرده است.
صالح دریانورد بیان داشت: برگزاری این آزمون را جهاد دانشگاهی بر عهده دارد و در حال حاضر به ازای 173 سهمیه استخدامی درنظر گرفته شده برای این استان پنج هزار و 580 نفر متقاضی شرکت در آزمون ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: در پی شکایت برخی افراد در خصوص امتیاز بومی در آزمون های استخدامی، دیوان عدالت اداری رای به حذف این امتیاز داد و هر کسی از هر نقطه کشور می تواند متقاضی شرکت در آزمون برای استخدام در پست های بلاتصدی این استان باشد.
رییس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان در پاسخ به پرسشی با موضوع مطالبه مردم استان برای بکارگیری افراد بومی در استخدام های دولتی، گفت: این مطالبه عمومی باید از مسیر قانوی و چارچوب های مشخص و تعیین شده پی گیری شود.
دریانورد گفت: این استان دارای 73 هزار و 342 نفر کارمند در 128 دستگاه های اجرایی و شرکت ها و نهادهای وابسته به دولت است که 34 و چهار دهم آنان را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می دهند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص تعداد پست های بدون تصدی هرمزگان، پاسخ داد: این استان دارای 39 هزار و 753 پست مصوب بوده که 61 و یک دهم برابر با 24 هزار و 273 پست دارای تصدی و 15 هزار و 480 پست برابر با 38 و 9 دهم درصد بدون تصدی هستند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان در خصوص بکارگیری نیروهای بومی در اداره های دولتی، بیان داشت: بکارگیری این افراد برای دولت هزینه کمتری دارد ضمن اینکه ماندگار هستند.
رییس جهاد دانشگاهی و رییس حوزه برگزاری آزمون استخدامی در این استان هم در این نشست به خبرنگاران گفت: حدود 400 نفر مسوولیت اجرایی این آزمون را بر عهده دارند.
سهیل دادخواه افزود: متقاضیان از روز سه شنبه تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه می توانند برای رفع نقص به باجه های رفع نقص در جهاد دانشگاهی هرمزگان و یک باجه در رودان مراجعه کنند.
وی اشاره کرد: پیشنهاد می شود افراد برای داشتن آرامش بیشتر هنگام آزمون از آوردن هر وسیله اضافه حتی تلفن همراه خود داری کرده و برای رسیدن به محل آزمون از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند .
رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان در خصوص بکارگیری کسانی که در این استان زندگی می کنند در اداره های دولتی هم به خبرنگاران اظهار داشت: این مطالبه درست است و همچنین با توجه به امکانات و شرایط کشور و استان ها باید سهمیه های استخدامی به نحوی توزیع شود که همه بتوانند به صورت عادلانه از آن استفاده کنند.
دادخواه بیان داشت: مساله مهمی که در استخدام ها باید لحاظ شود ماندگاری افراد است و مساله بعدی نیاز افراد غیر بومی و غیر ساکن برای وفق یافتن با محیط فرهنگی و اجتماعی که باید مد نظر قرار گیرد.
معاون فرهنگی واحد و سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی هرمزگان و مدیر اجرایی ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در هرمزگان هم گفت: فرآیند اجرایی این آزمون ساعت 8 و 30 دقیقه روز جمعه 17 اسفند آغاز می شود و درهای سالن ها ساعت 9 بسته، از ورود افراد به سالن ها جلوگیری و آزمون آغاز می شود.
محمد دلپسند اضافه کرد: آزمون از ساعت 9 تا 12 و با 2 دفترچه سوال های عمومی و سوال های تخصصی برای پست های تخصصی برگزار می شود.
وی اشاره کرد: چهار هزار و 841 نفر حوزه امتحانی خود را در ششمین آزمون سراسری دستگاه های اجرایی هرمزگان انتخاب کرده اند.
وی بیان داشت: محدودیتی از نظر انتخاب محل آزمون برای افراد وجود نداشته و متقاضیان هر حوزه ای سراسر کشور را می توانسته اند به عنوان محل آزمون انتخاب کنند.
مدیر اجرایی ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در هرمزگان افزود: نتایج چند برابر ظرفیت پذیرش این آزمون اردیبهشت ماه اعلام و افراد برای انجام مراحل بعدی به اداره های دولتی متقاضی معرفی می شوند.
3219/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.